Spelkort på print on demand i europa? (igen)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är ganska säker på att det finns gamla trådar om det här, men in sökning-fu sviker mig så nu får ni en ny.

Vi är ju några stycken som tycker att kort är ungefär det bästa som finns. De kan användas till typ allt!
Slumpa skade-effekter? Kort.
Vapen-stats? Kort.
SLP-porträtt? Kort.
Regelsammanfattningar? Spelledarskä… Nej, kort.
Rollformulär? Ja, också kort.

Det som hindrat mig från att göra ALL THE CARDS till mina spel är mest att jag inte hittat någon europeisk PoD-lösning som jag trivts med för kort. Idealiskt hade ju varit att kunnat köra Drivethrucards, men de trycker vad jag förstått bara i USA och frakten blir därefter. Jag vill ju helst ha något typ sånt – där man kan sälja via en storefront och egentligen inte behöver sköta nån logistik alls.

Näst bäst vore ett företag med en hemsida där man bara kan skapa konto, ladda upp en PDF och få lekar på posten.

Så… Vilka alternativ finns? Jag har nyss sett tips om företaget Printerstudio, som har en tysk hemsida med helt OK priser. De finns ju i storbritannien också, men… Ja. Brexit och så. Någon som testat dem? Är de bra? Jag funderar på att sno ihop en SLP-kortlek till Rotsystem och skicka på tryck för att testa.

Nån som testat något annat? Blev det bra? Vad kostade det?

Genesis

Ni dés ni maître
Jag använder ju DriveThruCards för Anatman och ja, det är lite meckigt och dyrt. Min senaste provbeställning sickades tillbaka till USA två veckor innan jag fick förfrågan från PortNord om att de väntar i tullen.

Cartamundi verkar ju inte ha en affär, så då måste man väl beställa själv och sedan fia någon egen säljlösning, vilket ju är sketajobbigt.

Quadrante

Grisbonde
Cartamundi har en prototyptjänst som funkar fint för små ”print runs”. Bättre kvalitet kan man inte få. Men man kan få det billigare.