Rangertheman
Myrmidon
Jag ska låta bibliotekets personal prova på rollspel på fredag. Min tanke var att köra "Det förlovade landet" till Symbaroum med de förskapade rollpersonerna. Men intresset är betydligt större än jag hade räknat med, så nu har jag 10 (!) spelare. Det finns visserligen nio förskapade rollpersoner och det är lätt att fixa en till, men det kan bli svårt att modda äventyret för att passa en så stor grupp. Så jag behöver en plan B.
En idé är att köra med Fate Accelerated och ha en grupp överlevare á la The Walking Dead, fast lokalt förankrade. En annan idé är att slänga ut dem i skogen och låta Barkhäxan skrämma dem. Men jag misstänker att det blir en svår balansgång. Det är svårt att få det riktigt kusligt med så många spelare och jag känner inte dem så väl. Det är kanske någon som tycker det blir alldeles för kusligt.
Tips förutom "gör det inte"? Andra system som är vettiga att använda?
En idé är att köra med Fate Accelerated och ha en grupp överlevare á la The Walking Dead, fast lokalt förankrade. En annan idé är att slänga ut dem i skogen och låta Barkhäxan skrämma dem. Men jag misstänker att det blir en svår balansgång. Det är svårt att få det riktigt kusligt med så många spelare och jag känner inte dem så väl. Det är kanske någon som tycker det blir alldeles för kusligt.
Tips förutom "gör det inte"? Andra system som är vettiga att använda?