Eons simulationistiska regler må ligga mig mycket varmt om hjärtat men att slå ut varje enskilt hugg som spelgruppen gör i en stor strid med tusen pers på båda sidor känns inte speciellt lockande. Jag vill inte heller bara berätta om vad som händer som i en cutscene eftersom jag vill ha kvar slumpen som en överhängande känsla av död i form av en förlupen pil eller whatnot om ni förstår vad jag menar, och jag vill helst inte använda mig av fältslagsreglerna i Fältherren utan snarare göra själva slaget till en mer personlig upplevelse för rollpersonerna.
Vilka erfarenheter har just du om att spelleda fältslag med Eonreglerna när RP är vanliga soldater? Spelar ni bara ut en handfull strider för att representera hela slaget eller använder ni fältslagsreglerna rakt av? Undviker ni att spela ut stora fältslag och spelar ut små skärmytslingar istället (så har våran spelgrupp gjort)?
Vilka erfarenheter har just du om att spelleda fältslag med Eonreglerna när RP är vanliga soldater? Spelar ni bara ut en handfull strider för att representera hela slaget eller använder ni fältslagsreglerna rakt av? Undviker ni att spela ut stora fältslag och spelar ut små skärmytslingar istället (så har våran spelgrupp gjort)?