Jag instämmer i APM:s poänger. När jag spelledde kampanj upplevde vi alltid att procedural-systemet främts var i vägen och att det funkar lika väl att klunsa om utfallet om det behövs (vilket väl föreslås, om jag minns rätt). Därutöver skippade vi fullständigt att man var tvungen att betala plotsocker för att komma in i pågående scener eller undvika scener och skötte bara det genom snack mellan spelare.
Utöver det skulle jag säga att det som är kanon är att låta spelarna välja teman för de kommande avsnitten och att man då låter detta vara deras rollpersons spotlight episode (för att låna från Primetime Adventures). Håll dessutom hårt på scenordningen mellan spelare och låt spelmötena vara 2-3 scener per spelare + inledning och avslutning, då turtagningen ger en passande struktur på mötet.
Under skapande av RP, se till att alla tycker att de har intressanta inre konflikter. Det är dem som är det mest centrala, så det är viktigt att man har något som man vill utforska.