Hej!
Jag funderar lite på vilka som är de vanligaste/ värsta problemen och svårigheterna man brukar ställas för som spelledare...
Så här kommer en liten inbjuden...
Om du tänker på ditt spelledande nu och bakåt i tiden:
<ul style="list-style-type: disc">[*]1. Vad är det svåraste med att vara spelledare?[*]2. Vad är det som gör att vissa av de äventyr/ kampanjer man drar igång som spelledare inte spelas klart?- vad brukar hända?[*]3. Vad brukar du ha mest ångest för som spelledare? Inför spelmöten? Under spelmöten?[*]4. När är du som mest rådvill som spelledare?[*]5. Har du någon känt som spelledare att- "nej, det här är faktiskt inte kul"? Vad hade då hänt? Har du någon gång/ i perioder valt att inte spelleda av någon anledning?[*] 6. När är spelpassen som du leder riktigt tråkiga...?
[/list]
Jag leker lite med tanken på att skriva någon form av artikel där man tittar på spelledande utifrån ledarskapsteorier/ gruppsykologi och lite pedagogiska modeller (vygotskij bla) om hur man skapar motivation, engagemang och delaktighet- och en känsla av att "det här är viktigt, det här berör mig"
Nils
Jag funderar lite på vilka som är de vanligaste/ värsta problemen och svårigheterna man brukar ställas för som spelledare...
Så här kommer en liten inbjuden...
Om du tänker på ditt spelledande nu och bakåt i tiden:
<ul style="list-style-type: disc">[*]1. Vad är det svåraste med att vara spelledare?[*]2. Vad är det som gör att vissa av de äventyr/ kampanjer man drar igång som spelledare inte spelas klart?- vad brukar hända?[*]3. Vad brukar du ha mest ångest för som spelledare? Inför spelmöten? Under spelmöten?[*]4. När är du som mest rådvill som spelledare?[*]5. Har du någon känt som spelledare att- "nej, det här är faktiskt inte kul"? Vad hade då hänt? Har du någon gång/ i perioder valt att inte spelleda av någon anledning?[*] 6. När är spelpassen som du leder riktigt tråkiga...?
[/list]
Jag leker lite med tanken på att skriva någon form av artikel där man tittar på spelledande utifrån ledarskapsteorier/ gruppsykologi och lite pedagogiska modeller (vygotskij bla) om hur man skapar motivation, engagemang och delaktighet- och en känsla av att "det här är viktigt, det här berör mig"
Nils