Nekromanti Spelledarskärm 24 mars

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Playelfs?

Herr Ackegård har nog både lyssnat och tittat nogrannt på kroki-kursen. Han vet ju hur ett par alv-(.) (.) ser ut i alla fall;-)

Nej men seriöst, han tecknar förträffliga alver, både med och utan kläder. Och det var en glad överraskning att hitta bilden på alven och draken Douglas från Drakar-boken.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

Rickard

Urverk speldesign
Just my two cents

Själv tycker jag Ackegårds bilder oftast är lite för serieaktiga. Ibland kan han anstränga sig och göra riktigt snygga bilder. Alvbrudens hår sista sidan i "Drakar" är skitsnyggt, men hon ser lite väl metallisk ut samt så ser det ut som hon har silikontuttar.

Bergting tycker jag har bidragit med några riktiga sköna bilder till "Magikerns handbok". Kanske inte så realistiska (till utseende) men har en rejäl portion humor i sig, som nekromantikern t.ex.

/[color:green]Han</font color=green>s förening innehar en Ackegårdsorginal och använder den som föreningsloga. Kan ses på <A HREF="http://www.redrival.net/slurk/check" target="_new">http://www.redrival.net/slurk/check</A>

Umi Ryozaki

Veteran
Re: Just my two cents

Ja de bilderna är rätt bra. =)

Men det är just därför jag gillar hans bilder, eftersom de är just Serie aktiga.

Och när jag kollar på hemsidan med en massa av hans bilder så känner jag igen en massa från mitt rollspel. Skumt nog =)

/Umi Ryozaki

Gambate kudasai!

Nerosuferoth

Swordsman

men hon ser lite väl metallisk ut

Det kan jag hålla med om. Men på det hela taget är det ändå en mycket fin bild. I 'Magikerns handbok' gillar jag bilden på magikerns "lya" med böcker, flaskor, hyllor och den karaktäristiska skäggiga trollkarlen med sin kittel. Även där är lite humor, med en drake och en vätte(?) som bråkar på golvet och ett "mjukisdjur" ute till höger. (Jag har inte boken, så det kan hända att jag minns fel. Det är hursomhelst en bra bild.)

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

Bergting

Warrior

Tack! Det är min favorit också från den boken. Den är en av de bilder jag tänkt måla om i akryl när jag får tid nån gång. Fast det var jättelänge sen jag gjorde den.

/Peter

Rosen

Myrmidon
Re: Ackegård, är det...

<I>...någon som vet om han fortfarande tecknar</I>

Han brukar dyka upp på konvent ibland, men han jobbar på WM-data numera så han har nog inte tid att göra några mer omfattande jobb åt spelföretag.

--
Åke

Nerosuferoth

Swordsman

I min gamla spelgrupp var det en superhårding till krigare vars spelare verkligen gillade "mjukisdjuret", den lilla dinosaurieliknande varelsen bak magikern, och tog den som familiari.

Jag hoppas att vi båda fortfarande sysslar med DoD när du får tid, så att jag får se akrylmålningen:)

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

Bergting

Warrior

Cool! Jag var helt enkelt tvungen att skicka med bilden. Fick en massa förfrågningar via mail om hur den såg ut, så jag skickar den till forumet istället för att förklara.

/Peter

Nerosuferoth

Swordsman

Jag var helt enkelt tvungen att skicka med bilden.

Man tackar! Minnet svek mig visst, det fanns ingen kittel i bilden... men så var det ju tre rollspelstomma år sedan jag såg den senast.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

Rickard

Urverk speldesign
Jo, den är en femetta

Älskar den lilla varelsen som sitter och vilar på en kudde(?) till höger om magikern. Aldrig riktigt sett vad det är för nå't, är det en kudde eller har figuren vingar?

/[color:green]Han</font color=green> som glömde bort den bilden

Bergting

Warrior
Re: Jo, den är en femetta

Det är en bebisdrake, och den har mycket riktigt vingar. Inte tillräckligt stora för att flyga, men hoppa fram och ta längre skutt med dem funkar.

/P