Nekromanti Spelledarskärm och Jorges Bestarium - DoD v.6

Nerosuferoth

Swordsman
Ovan nämnda bilder

Jag bifogar en ryslig bitmapp (eftersom jag inte har någon annan möjlighet att dela med mig av bilderna) på 408 kB som innehåller järndraken, skogsjätten, det preliminära omslaget (som nästan garanterat kommer se annorlunda ut) samt DraCon-loggan som också föreställer en järndrake. Den som orkar kan ladda fram den och fröjdas åt Peter Bergtings bilder. För övrigt så tycker jag att det vore kul om RiotMinds visade en DoD-bild av Alvaro Tapia, som också gör illustrationer till Jorges Bestiarium. De som inte har sett något alls av Tapia kan kika i galleriet på www.valhalla-chronicles.com. Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Fast iofs...

... så blir det inte fel svenska för att man gör just den särstavningen, "ovan nämnda bild" är ju helt korrekt.

Weeha!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Påpekande

Om alverna i DoD har en keltisk förlaga behöver man ju inte heller bara bry sig om nordisk mytologi, vilket innebär att man kan lägga i lite vad som helst (är halvlängdsmän och mumier nordiska?). Dessutom hade kelterna som Krille påpekat också två olika alvtyper, och när namnet "mörkeralv" ändå finns i nordisk mytologi kan det ge lite känsla, kanske (Monsterboxens ljusalver har inget att göra med den nordiska mytologins ljsualver).

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Nerosuferoth

Swordsman
2 x hoppsan

Klanteri nr. 1: Ojdå. Det har du rätt i. Och jag som hatar särstavning/images/icons/blush.gif Jag tänkte visst lite fel där. Jag hoppas du kan förlåta mig...

Klanteri nr. 2: Jag glömde ju bifoga filen jag skrev om. Jag skickar med den här istället, så blir alla glada och nöjda.

Ashley Riot

Hasse

Hero
Skogsjätten

Bergtings bild på Skogsjätten gillar jag, med träden som skymtar längst ned i kanten av bilden så för man faktiskt en förståelse för hur stor jätten.

En sådan jätte är det stor risk att man bara möter en gång och då undersidan av des fotsula. Troligen har jätten inte ens märkt att han mött dig.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Hasse on 2001-06-02 00:09.</EM></FONT></P>

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Skogsjätten

En sådan jätte är det stor risk att man bara möter en gång och då undersidan av des fotsula.

Det har du helt rätt i. Jag tyckte att "Kotjuven" var ganska stor när jag såg den första gången i DoD6-boken, men skogsjätten tar verkligen priset. Jag tror inte ens Blodughadda känner för att bråka med honom:)

Ashley Riot

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Riotminds har lagt ett läckande lock på projektet

Var det inte en bild på ett släktträd eller något liknande med grenar som om jag inte minns fel var märkta med bland snnat "Troll" och "Nidendomen". Hur dessda hänger ihop vet jag dock inte, texten var otydlig.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Nerosuferoth

Swordsman
Det finns här

"Släktträdet" bifogas här. Jag har en originalskiss till med olika bilder på järndraken också om någon vill se den. Bara skriv till om jag ska lägga upp den.

Ashley Riot