Re: Varför då?
Men det är trots allt inte omöjligt att någon endast finner "2-3 bilder i DoD6" som man tycker är snygga. Om detta nu var min personliga uppfattning så är det ju ingenting som hindrar mig från att säga den, på internet eller "i ansiktet på tecknaren".
Sedan går det givetvis att formulera sig på bra och dåliga sätt, tyvärr tenderar många dåliga metoder cirkulera på internet, vilket är synd.
Men faktum kvarstår, publicerar man någonting offentligt så kan man räkna med att man inte enbart kommer få ryggdunkar för det. Det är helt enkelt omöjligt att få alla nöjda med det man gör. Visst, "orättvis" kritik kan vara tung att svälja, men sådant får man räkna med. Vi inom redaktionen för Codex hemsida får då och då in mail som tycker sidan är "skitdålig". Ingen kul läsning, men man får leva med det.
Givetvis bör alla sträva efter en viss mängd artighet, men om man faktiskt tycker någonting är dåligt så skall man få säga det utan att man får stora pekpinnen på sig. Detta förutsätter att man håller sig på en god ton, "bilderna är fula och du är sämst" är ju ett väldigt dåligt sätt att ge kritik, "jag föredrar tecknare X skuggtecknande (kan inget om tecknande själv, har för mig att den termen finns...) framför tecknare Y, därför att..." är ett bättre sätt.
Alltså, ska det kritiseras, gör det med en "god stil".
/Azagthoth