Rangertheman
Myrmidon
På nästnästa Nördhäng, den 15/3, är planen att jag ska köra en spelledarworkshop/-skola 
Stort lycka till!På nästnästa Nördhäng, den 15/3, är planen att jag ska köra en spelledarworkshop/-skola![]()
Tack så mycket!Stort lycka till!
Rollspelsverket kanske har ett annat sätt att mäta meritvärde?Hur många högskolepoäng?
Ja, erfarenhetspoäng.Rollspelsverket kanske har ett annat sätt att mäta meritvärde?
Snyggt! Du täcker in väldigt mycket. Jag skulle kortat ner det och undvikit en del krångliga saker. Men du har ju så klart bättre koll på deras kunskaper.Nu har jag fått ihop en lista på möjliga talepunkter. Utifrån den tänkte jag mestadels improvisera. Men jag kanske skriver ner något mer omfattande och utförligt efteråt.
Jag tänkte ta upp de uppgifterna som varnande exempel.Stryk ”Uppgifter som ofta hamnar på spelledaren.” Vår generations (dåliga) vanor är nog bra att inte föra vidare. Och SL ska ju inte förbereda fika, eftersom spelarna ändå alltid äter upp 90%.
Det låter som en bra uppgift att delegera. ”Emma, du ser till att spelet är kul ikväll, okej?”Jag tänkte ta upp de uppgifterna som varnande exempel.En del av dem kommer jag att rekommendera att spelledaren delegerar och att underhålla spelarna är definitivt inget som SL ska syssla med, men som inte sällan förväntas...