[Projekt] Folk som oss
Mitt projekt heter, i alla fall just nu,
Folk som oss. De jättar jag hämtar inspiration från när det kommer till det här projektet är:
Gary Gygax och Dave Arneson och deras Dungeons and Dragons. Från dem kommer jag
stjäla låna bli inspirerad av regler.
Mark Rein·Hagen och hans World of Darkness. Här kommer jag stjäla idén att monster som en gång var människor eller delvis är människor är som folk är mest.
Sandy Petersen och hans Call of Cthulhu. Jag tänker
sno låna så mycket från hans take på mythosen att det inte ens är roligt.
Vad handlar då spelet om? Människorna har kommit fram till att vampyrer, ghouls, Deep ones, Elder things, Frankensteins monsters, bortbytingar och halv-demoner ganska mycket är precis som människor förutom deras allergier och matvanor. Så vi har som en ras kommit över den där skiten (det är inte som om vi inte vande oss vid indisk mat). Vi har tillåtit deepone/männskliga bröllop och vampyr kafén/blodbussar, fist bumpat våra nya varulvs bros och slagit oss ihop för att stampa skiten ur alla ickemänniskor i universum.
För ni vet Mi-go, fullblodsdemoner, onda gudar, den stora rasen Yith och feer är ganska mycket ett gäng skitstövlar. Så vi och våra nya polare är trötta på deras trams. Men vi har lösningen! Vapen, supertech, magi, klor och helveteseld rakt i deras ansikten när de lägger sina fula näsor i blöt! Låt oss göra städerna säkra för människorna, nätterna säkra för vampyrerna och haven säkra för alla som vill dyrka den stora Dagon!
(Plus, deepone tjejer är tigerhajar i sängen
)