solvebring
Superhero
Jag försöker ständigt och önskar ständigt klara av att skapa ett eget rollspel. Jag har många idéer som kommer och går och det har skrivits, klottrats, byggts och grejats under alla de här åren. Jag har dock aldrig lyckats. Varför? Tja, det har nog berott på olika anledningar från gång till gång, fast min största brist är nog att jag tappar intresset när jag stöter på ett moment som jag inte vet hur jag ska handkas med. Och de gånger som inte det händer så upptäcker jag snart att jag undermedvetet har gjort en rip off... Kort och gott, det rinner hela tiden ut i sanden och mycket beror nog på att jag inte hittar en bra byggstruktur och lyckas göra de rätta förberedelserna så att jag vet vart jag ska ta vägen. Och... Jag tror inte jag är ensam om detta, jag tror det är fler än jag som gärna skulle skriva och bygga sitt eget spel om de bara kom på hur i helvete de skulle få alla bitarna på plats. Bästa boten för detta är nog att testa och testa och testa samt lära av andra, som att till exempel kolla in Game Design Seminar with John Wick på Youtube. Så varför inte försöka hjälpas åt?
Läs allt nedanstående innan du postar, är du snäll!
Många sådana trådar drunknar och försvinner lätt i diskussioner och ovidkommande "jag har rätt"- och OT-snack. Det är just det jag inte vill ska hända den här gången. Så, jag tänkte sätta upp lite normer för den hår tråden som jag vill att alla ska följa. För om vi följer dem så kan nog den här tråden, förutom att utgöra ett syfte, möjligen bli en djävligt bra tråd.
... Så undvik följande:
Skapa inte en diskussion! Svara inte på andras inlägg, gör inte nya inlägg om andras inlägg osv. Gör i så fall en helt ny tråd för här ska vi inte ha något sådant.
... Gör följande istället(!):
Ge oss dina bästa byggtips! Ge oss dina bästa tips för att skapa/skriva ett eget rollspel. Posta ingenting annat. Det enda som är av intresse är dina inlägg som handlar om dina byggtips. Allt annat får gärna ta plats i andra trådar men inte i denna.
Please, shoot!
Läs allt nedanstående innan du postar, är du snäll!
Många sådana trådar drunknar och försvinner lätt i diskussioner och ovidkommande "jag har rätt"- och OT-snack. Det är just det jag inte vill ska hända den här gången. Så, jag tänkte sätta upp lite normer för den hår tråden som jag vill att alla ska följa. För om vi följer dem så kan nog den här tråden, förutom att utgöra ett syfte, möjligen bli en djävligt bra tråd.
... Så undvik följande:
Skapa inte en diskussion! Svara inte på andras inlägg, gör inte nya inlägg om andras inlägg osv. Gör i så fall en helt ny tråd för här ska vi inte ha något sådant.
... Gör följande istället(!):
Ge oss dina bästa byggtips! Ge oss dina bästa tips för att skapa/skriva ett eget rollspel. Posta ingenting annat. Det enda som är av intresse är dina inlägg som handlar om dina byggtips. Allt annat får gärna ta plats i andra trådar men inte i denna.
Please, shoot!