Nekromanti Spelmissbrukare?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tittade igenom vad jag (ok vi) har i familjen när det gäller Eon och insåg att det börjar bli lite mycket... och ändå kom jag inte riktigt fram till vad vi saknar... Jag fotografede något av vad vi har... missade visserligen Riddaren eftersom den var på rymmen... men kika ni här:

Själva stora stapeln utöver små äventyr och liknande som inte skulle synas på bild

De mindra sakerna med undantag av någon karta hit eller dit

I vilket fall som helst undrar jag fortfarande vad vi saknar av det utgivna inom Eon, som sagt saknas Riddaren på bilderna och även spelledarskärmen... :gremsmile: I övrigt tror jag inte jag missat något...

Själv används flitigt grundregler, riddaren, vapenmästaren... i vissa fall religioner och mystik och magi. Under spel Grundregler, monster och monster och varelser... :gremsmile:

...:)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ser ungefär ut som min samling av eon böcker jag har, saknar dock Krigarens väg, som jag vill ha mest på grund av princip själ. Om jag får tag på den så har jag hela samlingen komplet fram till dess att de nya böckerna släpps.

Antingen är jag blind eller så hittar jag inte Thalamur boken i din stora hög med böcker.

AEGIS PRIME

Swordsman
Jag har gett upp när det gäller ens frågan om jag är (roll)spelsmissbrukare... Har allt till EON, vad jag vet. Vissa saker har jag i två versioner, exempelvis grundreglerna som jag först köpte separat och sedan även i box. Bra med två uppsättningar :gremlaugh: Sedan har jag de filosfin att rollspel är en billig hobby om man jämför med mycket annat som vissa i min bekantskapkret håller på med; motorcyklar, fallskärmshoppning, golf, airsoft. Att jag lägger pengar på rollspel är inga pengar i jämförelse med dessa, sedan är jag övertygad att jag har roligare än dem :gremgrin:
Är lite av en samlare av rollspel, men jag kan nog inte definera min samling på ngt sätt. Bara att de rollspel jag har så vill jag ha allt till dem... :gremsmirk:

Johan K

Gammal & dryg
Du är inte ensam..

Har iof bara ännu EON 3 boxen, Atlasboxen samt dvärgar-, Vapenmästaren & Barbarer & männskormodulerna till EON Dock så blir det nog mot all förmoden fler... Dock så tycker jag inte tdirekt du saknar nåt. Känns som du har en ganska koplett sammling till vad som behövs till just EON

Dock så är jag nog en större inköpare till DODT & när DoD6, där så har jag nog bannemig allt... =)

k7e9

Hero
Nej det ser ut att vara det mesta, som någon sa... Thalamur...
Ser inte heller Krigarherren i din samling...

Jag har allt, utom Eon I grundboken (och spelledarskärm)...
Men om du kollar på neogames hemsida finns väl alla utgivna och utgångna produkter uppradade i en lista... Kolla där om ni saknar något... :gremwink:

Snart kommer ju ettpar nya böcker också, men det visste du kanske redan om?

Jag är också missbrukare, eller snarare samlare... Sitter på en hög eon (som sagt), en del DoD6, allt som släppts till Mutant: Undergångens arvtagare, en hel del world of darkness, neotech och massor av andra rollspel... Här hos mig har vi en bokhylla som är tämligen välfylld med spel... Antar att man borde ta ett kort på den... *springer iväg och fotograferar*
Jag bifogar bilden, vi äger lite fler spel och böcker... Men det är nog mycket av det på bilden iallafall...

Ingtar

Veteran
Det finns många av oss :D

Jag har också en ganska stor samling....
Har nästan allt till EON, dock inte första och tredje regelboken.
Samt alver och någon mer äldre modul.

Annars så är samlingen komplett, har även nästan alla böcker skrivna av Roman och kompani som behandlar Mundanas värld.
Sen har man ju lite annat också...Mutant,Western och DoD6.

Vi är många där ute som lever med detta problem..men vad ska man ta sig till :gremlaugh:

Eva Florén

Swashbuckler
Billig hobby!

Beror väl på... det finns billigare. :gremsmile: Men å andra sidan, man kan ju komma undan med betydligt mindre böcker och då är det grymt billigt om man jämför med andra hobbys. :gremsmile:

Mitt problem i det sammanhanget är att jag inte nöjer mig med En hobby... men det är ganska ok ändå. :gremsmile:

Dubbla upplagor av saker är ju inte fel... konstaterades senast i helgen då maken konstaterade att så fort vi skaffat Thalamur så ska en box införskaffas med dubbla spelarens bok... :gremsmile:

Eva Florén

Swashbuckler
:gremsmile:

Har en liknande hylla där en rad Rolemaster, Drakar och Demoner, Skuggornas mästare, Gutterdämmerung mfl står. Just nu ville jag dock belysa just Eonsidan, annars hade jag hoppat till Rollspelsforumet direkt...

:gremsmile:

Hyllan din ser lite gles ut trots allt... :gremsmile: Men du kanske har gott om plats i din lya... *tänker inte ge mig in på att fota alla fulla bokhyllor i hemmet - det är tjockt*

Aaah sant ja, krigsherren ja... Så sant så...

Att det kommer nya böcker gör mig jättestressad ju! Har ju dåligt med pengar så... önskar att vi körde med julklappar i huset... men det blir inget av med det - sedan över fjorton år tillbaka. Buhu.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Du är inte ensam..

Hur stor är den "konkurrerande samlingen" då, om man jämför hyllmeter?
Tror att du slår mig här faktsitk. Hade inte varit som så att batteriet till kameran hade varit slut så hade jag fotat det hela. Ber att få återkomma med det. :gremlaugh:

zuntona

Swordsman
Det är kul att samla.
Har alla moduler utom Eon 1, Alver, Krigarens väg och special utgåvarna av Eon i privat ägo.

Guld. Sen så har flera andra i vår grupp moduler så vi har ett antal dubbleter. Jag har själv två exemplar av vapenmästaren.

Älskar bara Eon. Jag är dock bara spelare så flera av de moduler jag äger säger vår SL att jag inte får läsa men det känns bra att veta att det är man själv som äger det.