Nekromanti Spelmusik

Helmgast
Vi brukar lyssna på musiken till Heroes of Might and Magic 3. När du installerar spelet kommer en mängd med stämningsfulla mp3or installeras på din hårddisk.

Annnars lyssnar vi på Hammerfall, Enya, Era och klassisk musik (helst Vivaldi).

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Vintersorg [OT]

Ja men otyg är ju praktiskt taget Vintersorg.. Eller Vintersorg är ju praktiskt taget Otyg. Hmm Jag skulle väl gissa att Vintersorg släppt, få se 3 eller fyra skivor.
Till fjälls, Ödemarkens son, samt den nyaste XXXXXX där han till största delen sjunger på Engelska.

Only dead fish float with the stream.

Blasphemy

Swashbuckler
Tja.. det skulle väl vara Stormblås skivan.. Eller För all tid. Men senare så blir det ju mer "Gotisk" black metal och de nyaste låter ju som Old Mans Child. Annars till mer Nordiska rollspel så skulle det ju inte vara fel med musik av Bathory, när de hade sin viking era på Hammerheart, Twilight of the Gods, Blood, fire death och Blood on Ice.

luxor

Veteran
det var först och främst skivan Stormblåst jag syftade på, men andra skivor så som Ethrone Darkness Triumphant, passar lika bra...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Helmgast
Ride The Lightning ska de va

Eller Metallica: Metallica (black album)

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Blasphemy

Swashbuckler
Jo Enthroned är en väldigt bra, men det är ju så att olika musik passar olika spel. Enthroned är nog mer Vampire och Stormblåst är mer hmmmm Vikingaktigt mörk medeltid.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
förrutom de som du redan räknat upp kan jag rekommendera:

Amistad
Bicentennial Man
Conan the Destroyer
Conan the Barbarian
Crouching Tiger, Hidden Dragon
Dracula
Dragonheart
Excalibur
Gattaca
Koyaanisqatsi
Sixth Sense
Willow

Eldorin

Veteran
Nej. Skall Man spela Vägen, Quo Vadis? och Ansgar. Skall man inte ha någon bakgrundsmusik alls tycker jag. Om det skulle vara någon bakgrundsmusik tror jag att låten Mysterium skulle passa bra istället.

luxor

Veteran
men vet du vilka dimmu borgir är?
jag har aldrig spelat dom skitrollspelen och kommer inte göra det heller...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Eldorin

Veteran
Nu tar jag och Säkert Rosen, Anders & Tove, Riddaren och några till illa upp, eftersom Några av ovannämda på olika vis varit inblandade i dessa spel. Ingen av oss skulle säga att de rollspel du spelar är skitspel.

Självklart har jag lyssnat på dem. Det var någon som sa på min hemsida: "dimmu borgir
spelar kristna rollspel? vad kommer härnäst? Ska ni börja lyssna på Dimmu Borgir snart eller (den där norska satanistgruppen som har gjort sig kända med bland annat låten "Dö i natt svage kristne")?

och allvarligt...vad är det med kristna? varför måste ni blanda in gud i varenda liten sak?"

Bad mina kompisar direkt att fixa musiken till mig.