Nekromanti Spelningar

Mattis

Swordsman
Alu. Mitt hårda band börjar få ihop ett live-set och vi vill ut i Sverige och lira. Min google-fu har varit vag så jag drar en long shot och frågar om någon av er vet ställen där demoband kan spela? Var som helst.

Gastono

Hero
Ja du... jag har dessvärre ingen anning.
Dock så spelar jag också i band som så småningom kommer ge sig ut och lira så om du kommer fram till något så håll det inte för dig själv utan dela med dig av all din kunskap! :gremlaugh:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är inte hipp nog att ha någon koll på musikscenen vare sig i Linköping eller annorstädes. Men en sökning ger följande länk som förhoppningsvis kan vara intressant.

Johan K

Gammal & dryg
Med risk för att jag är ute & cyklar å´det jävligaste så skulel jag iaf kasta ett öga på Mejeriet här i Lund. Om ni nu är inresserad av att komma ner hit till skåneland.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Skicka demokassetter...

Skicka demokassetter (fast nuförtiden är det väl skivor) till nöjesredaktionerna på lokaltidningarna i närområdet. Ofta är deras skivrecensenter insyltade upp till öronen i det lokala musiklivet och tycker någon att ni är bra så pratar de med sina polare som driver en musikförening som bokar småband o.s.v.

Sedan är det generellt så att det finns alldeles för få spelställen för okända band. Rent krasst finns det bara en sak för er att satsa på om ni vill tjäna lite pengar: börja hora som coverband och uteserveringstrubadurer, det är det enda som krogägare vågar boka.

Dewil

Mattis

Swordsman
Re: Skicka demokassetter...

Att skicka ep'n till lokaltidningarna är nog en bra idé, men att köra coverband blir det nog inte. Tror inte man får spela mer metal för det. Tyvärr.

LukeFagwalker

Veteran
I Trollhättan finns det ett ställe som heter M15 (Magasin 15) där vem som helst kan arrangera en spelning.

Det finns även en musikförening i Trollhättan som heter
Mf Tor som ni skulle kunna höra av er till.

säg till om ni spelar i trollhättan så kommer iallafall jag och glor.

Mattis

Swordsman
Guld!

Det där är perfekt, tack som fan. Jag PM:ar dig när det drar ihop sig, bring all your friends.

Gastono

Hero
Grymt grymt grymt grymt grymt! :gremlaugh:
Fy tusan vilket bra ställe...
Jag och mitt band har talar om att spela in en CD så snart och den inspelningstudion som fanns där var lika bra som möjligheten att ställa till med spelningar ju!
Tack tack för tipset (som inte var menat till mig som träffade mig rätt i hjärtat :gremlaugh:)

Basenanji

Postd20modernist
Nalen?

Jag vet att man kör lite demobands-showcase på Alcazar, en av scenerna på Nalen. Kolla om ni inte kan få lira där!
Debaser är väl sedan scenen no 1 för ett hårt band, kan vara så att de inte vill ha okända band på scen men då har de ju ännu inte hört er makalösa cd. Efter att ha gjort det och dessutom tjatat ett år lär ni få en spelning, en måndag i februari. Kanske. Men väl värt det! :gremlaugh:
Kafé 44 är väl ett rödnäste för punkband, men ni kan säkert ge dem en välbehövlig dos av hård musik. :gremwink:

Sedan skulle jag kolla om ni kan få spela på nationer eller ungdomsgårdar. Räkna inte med gager dock, men med långa applåder!

Mitt sista och bästa tips blir att försöka få ihop flera spelningar samma vecka- då kan ni kalla det turné och dessutom blir ni varma i kläderna. Har ni hemsida? Mycket bättre och billigare än att trycka demo-cd's. De senaste ryktena som nått mig säger att skivbolag numera hellre surfar runt än sprättar kuvert med demoskivor...

Lycka, lycka till!
:gremgrin:
/Basse, som spelar sax och har försökt få till spelningar i över tio års tid. Dock inte i hård musik-facket.

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag tror att ni kan det på Trägår'n i Borås. Likadant i gbg så har du Sticky Fingers och eventuellt Dojjan.

/Ulfgeir