Nalen?
Jag vet att man kör lite demobands-showcase på Alcazar, en av scenerna på Nalen. Kolla om ni inte kan få lira där!
Debaser är väl sedan scenen no 1 för ett hårt band, kan vara så att de inte vill ha okända band på scen men då har de ju ännu inte hört er makalösa cd. Efter att ha gjort det och dessutom tjatat ett år lär ni få en spelning, en måndag i februari. Kanske. Men väl värt det!
Kafé 44 är väl ett rödnäste för punkband, men ni kan säkert ge dem en välbehövlig dos av hård musik.
Sedan skulle jag kolla om ni kan få spela på nationer eller ungdomsgårdar. Räkna inte med gager dock, men med långa applåder!
Mitt sista och bästa tips blir att försöka få ihop flera spelningar samma vecka- då kan ni kalla det turné och dessutom blir ni varma i kläderna. Har ni hemsida? Mycket bättre och billigare än att trycka demo-cd's. De senaste ryktena som nått mig säger att skivbolag numera hellre surfar runt än sprättar kuvert med demoskivor...
Lycka, lycka till!
/Basse, som spelar sax och har försökt få till spelningar i över tio års tid. Dock inte i hård musik-facket.