Nekromanti Spelskapar-topplista!

Johan K

Gammal & dryg
Oj, vad ska man säga här då..
Är ju ruggit imopnerad av de som orkar köra sitt race & producera rollspel trotts att det är en truff marknad. De ska ska ha en stro eloge för detta !

Organ

Out of time, out of mind
Re: Hickmans överreaktion (OT) ...

Om du tror att mitt schweizerostminne sträcker sig så långt tillbaka som 2002 så har du alltför höga tankar om mig... :gremcrazy:

/Anders

solvebring

Superhero
Ja, vad ska man säga...
<ul type="square">
[*] Gary Gygax & Dave Arneson... För de är ju trots allt upphovsmännen till Dungeons & Dragons. Grabbarna var ju först kort och gott.

[*] Anders Blixt... För hans mångfaldhet, aldrig falnande intresse och vida fantasi och kunskap, som gynnat branschen så gott sedan 80-talet. Alltid varit någon sorts idol och legend för mig.

[*] Vapendragarna av/upphovsmännen till Äventyrsspel... För deras initiativ att "försvenska" rollspelet, och för allt det underbara svenska BRP-material de skapat, vilket enligt min mening är av god och fantasifull kvalitet. Jag älskar det!

[*] Robin D Laws... För Feng Shui... Dess alldeles speciella touch rakt igenom. Det är massvis med glädje och det är massvis med action - mer kung fu fighting roleplay kan det inte bli. Det är verkligen lyckat utefter vad man tänkt uppnå. Dessutom är det enkelt, avskalat och ballt.[/list]

Brynolf

Dum fan
Systemmässigt vet jag inte så noga, men fluffmässigt gillar jag Michael & Gunilla (Kult, Mutant) och Erik Granström (Svavelvinter) mer än andra. Nog kan man kallas spelkonstruktör på de grunderna?

Sodivra

Champion
Omg!

Det där hade gått direkt in i signaturen om det inte hade fått mig att känna mig så självgod efteråt. Dina personliga spelmakarbekanta kanske inte är en så stor grupp, men jag blev fett överaskad i vart fall.

Sodivra

Champion
Jag grät när jag läste Dogs in the Vineyard. Första konflikt-exemplet, till "The man comes around" av Johnny Cash.

Vincent Baker är min favoritrollspelsförfattare av ungefär samma anledningar.