Söker spelgrupp Speltest av ett nytt fantasyscenario på Munkbron, Sthlm - 4/12?

Badmojo

Old’s cool
Jag har skrivit ett kort fantasyscenario åt OSR-hållet; @God45 och @Impetigo har förtjänstfullt korrekturläst och gett feedback. Scenariot kommer att ges ut av ett förlag senare. Nu skulle jag även vilja speltesta det innan det går "skarpt" så att säga.

Tänkte därför försöka spelleda det på Munkbron (i källarvalven), Gamla Stan, Stockholm, en vardagskväll någon gång under december (eller januari). Det är ju gott att kunna ta en öl eller två också och käka en korv till.

Scenariot bör inte ta mer än 3 timmar att spela igenom och reglerna är väldigt enkla och intuitiva (Fängelsehåla FÄNGELSEHÅLA | Dieku Games dvs "OSR" men med D6-pöl istället för ngn DD-klon) OBS det är en "IKEA-fantasysetting", men scenariot är inte gonzo/weird alls. Om vi startar kl 17:30/18:00 kan man runda av ca 21:00 eller strax därefter.

Fyra spelare tycker jag är rätt optimalt för spel, i "värsta" fall funkar det med tre eller fem också. Inga förkunskaper behövs (reglerna tar max 10 minuter att sätta sig in i).

Slänger ut ett första datumförslag: onsdagen den 4 december, väl medveten om att december är en rätt uppbokad månad för många.

Finns det några intressenter?

Last edited:
Intressen finns... MEN jag kommer inte kunna 4e....senm har jag stökigt schema, så jag kan inte säga när det skulle gå (risken är att jag inte kan "mitt eget" datum ändå helt plötsligt)... men om du kör flera gånger ELLER ett annat datum, så är jag en potentiell försökskanin (aka Rubbit)

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Nyfiken och intresserad men jag jobbar lite senare onsdagar och sen spelar Liverpool boll den fjärde. Skulle gärna ta mig tid och haka på om det blir ett annat datum jag kan.

Badmojo

Old’s cool
Nu har jag tre nya decembertidsförslag (två vardagar och en helgtid) så får vi se om det går att få till något mellan glögg och skinka.
Please mark your availability for: Test av scenario till FÄNG

Minst 3 & max 5 spelare så kör vi. Obs skulle det bli fler som kan vid olika tillfällen så går det ju att leda scenariot fler ggr också för mig såklart. Sen är tanken att släppa iväg det för blindtest, dvs ngn SL med egen grupp som får lämna ofiltrerade synpunkter.

@Herr_Omar @Sillstryparn @Deodanders @StradhLestat @Professor T @luddwig och om någon övrig intressent tillkommit eller ser detta nu så är det bara att OSA!

PS Även om det står "OSR" så finns det mysterielösarinslag (dvs det börjar inte med "Ni står framför en grotta. Vad gör ni?") och äventyret skulle nog inte göra bort sig i DoD23-sammanhang heller om det hjälper någon tveksam forumit.

Last edited:

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Kollade datumen snabbt nu och jag kommer vara upptagen med diverse annat dessa tillfällen, tyvärr.

Hoppas ni får till det och det blir grymt!

Badmojo

Old’s cool
Kollade datumen snabbt nu och jag kommer vara upptagen med diverse annat dessa tillfällen, tyvärr.

Hoppas ni får till det och det blir grymt!
Jo, det är en svår (men kul) månad, december. Kan nog bli tider i januari också.
Skall testa med min vanliga spelgrupp också, men vill ha externa synpunkter också.

Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Vi skulle behöva en till spelare till den 17/12, då det finns två klara nu. Just sayin'...

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Är det inte wrnu-träff den 20:e? Har inte hört om det men det brukar ju vara runt den tiden? I så fall kanske folk är sugna då? 🙂

Jag sitter rätt rejält i skiten med bokningar nu..... så innan Jul är nog kört för mig @Badmojo ...
Jag VILL, men kan inte för stunden.... IRL använder mig som Boxningsäck ett tag framöver