Nekromanti Speltestare till Utpost sökes

Genesis

Ni dés ni maître
Speltestdokumentet till Utpost är så gott som klart, så nu är jag redo att ta emot speltestare. Om du vill vara en speltestare till Utpost, eposta mig på simon snabel-a urverkspel punkt com, eller skicka mig ett PM eller svara här i tråden med en epost-adress som jag kan skicka dokumentet till. Dokumentet kommer att skickas inom en vecka.

Om du är intresserad av att speltesta men inte har tid riktigt ännu kan du gott vänta ett tag. Med stor sannolikhet kommer jag att korrigera det första dokumentet efter feedback från den första omgången speltest och sedan skicka ut ett nytt (kanske med riktig layout och några illustrationer, också!), så vill du vara med på den andra omgången istället (i slutet av sommaren, antagligen), så går det alldeles utmärkt.

Christoffer

It's all pig.
Egentligen skulle Utpost vara strålande för ett forumrollspel vi håller på att starta användandes en liten bearbetad version av The Pool, men nu vet jag ju inte hur Utpost ser ut i dagsläget (var ett tag sen det fanns något att läsa som var uppdaterat) och hur användbart ett forumspel är som speltest. Hela idéen tilldrar sig på en liten rymdstation kretsandes kring Yuggo... *host* Pluto. Såklart. Lite 2001 korsat med Alien och Mountains of Madness om det skall beskrivas med referenser. Och ja, hela upplägget är som gjort för Utpost. Än har vi inte kommit längre än idéen och ett par karaktärskoncept...

Men, jag är helt klart med på att spelatesta det, såklart! Oavsett om det sker via forum eller ej. Mitt enda problem är väl att vi har svårt att få tider, folk jobbar, pluggar och skaffar barn helt utan hänsyn till spelmöten och annat viktigt.