Nekromanti Speltimmen v12 2015

Bezant

Veteran
Jocke;n80258 said:
Jag har spelat nån stans mellan fyra och fem timmar Final Fantasy XV - Episode Duscae, alltså demot på FFXV som följer med FF Type-0 HD. Jag har hunnit med att dö några gånger, gå åt fel håll med flit och klara demot på den tiden.
Jag har vart sugen på det här spelet sen det hette Final Fantasy XIII - Versus, och skulle vara ps3 exklusivt. Jag gick till och med som fattig student och ojade mig för att jag var osugen på att köpa en ps3:a.
Lever demon upp till mina förväntningar? Nej, så klart inte. inget demo i världen skulle göra det.
Det är snyggt, stridssytemet är rätt smart och det tog nästan hela min speltid innan jag började känna att jag fick kläm på det.
Om storyn är bra eller dålig är omöjligt att säga, men man är nån slags prins som är på road trip med sina tre polare (alla fyra har namn som låter som läkemedel) när deras bil går sönder. För att ha råd med en mekaniker bestämmer de sig för att jaga ner ett stort moster som besvärar lokalbefolkningen.
Det trista är att det är ett demo och mina levels och allt sånt inte kan gå över till huvudspelet och att jag inte hittade några av de gömda vapnen som skulle finnas nånstans.
5 av 5.

Brasklapp: demot är inte värt som det fullprisspel det kostar, men det känns som att FFXV kommer bli riktigt kul när det faktiskt kommer (och jag fick ju med FF Type-0 på köpet). Jag kan inte rekommendera någon som inte är sugen på FF Type-0 att köpa det bara för Episode Duscae; jag försökte själv att låta bli, men det gick inte.
Hur många Final Fantasy-spel finns det egentligen? :confused:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bezant;n80286 said:
Hur många Final Fantasy-spel finns det egentligen? :confused:

Ni ska vi se... 1-15. VII: Dirge of Cerberus, VII: Crisis Core, VII: Before Crisis, X-2, XII: Revenant Wings, XIII-2, XIII: Lightning Returns...

Typ... 22? Plus några mindre spinoffs och så. Har säkert glömt nåt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har spelat Adam's Venture Episode 3: Revelations.

Jag har exakt samma åsikt om det här som jag har om de tidigare två. De har inte förbättrat något, och inte försämrat något.

Det är lite charmigt att de låter större delen av spelet bestå av en flashback.

Slutet på hela trilogin var ganska "meh", vilket var helt i linje med serien i övrigt.

Men det var fortfarande tillräckligt roliga pussel för att väga upp en hel del. Gillar man lagom enkla pussel är det här en bra serie som jag kan rekommendera.

BETYG: 90