Nekromanti Speltimmen v12 2018

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka. UNDANTAG: Pga orsaker kommer denna regel att tillfälligt att degraderas till att vara en "svag målsättning".
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygsystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare. Eller så kan jag rekommendera spelet.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG. Och du borde verkligen spela det också.

krank

Jag har slösat lite över en timme på att spela igenom första episoden av The Descendant.

Det är ett spel i budgetsegmentet - inte direkt AAA, snarare AA eller... Kanske bara A - som hemskt gärna försöker vara ett Telltale-spel.

Tyvärr fallerar det. Inte så mycket tekniskt eller ens estetiskt, även om jag inte direkt fångas av spelets grafik, utan rent mekaniskt. Jättelånga oskippbara ickeinteraktiva sekvenser. Dialog man inte kan skippa även om man sett den förut. Man får inte välja när man ska spara.

Storyn är... Tja, jag har sett tråkigare, men det är inte direkt jättefrestande att köpa episod 2...

BETYG: 80

krank

Jag har också spelat över en timme av Mass Effect 3. Efter att jag klarade Wolfenstein tänkte jag helt enkelt fortsätta ta itu med andra spel jag påbörjat och tänkt avsluta men inte hittat tiden till.

Så idag
kurerade jag Genophagen, fair and square. Dalatrassen kan dra åt fanders.

ME3 är sex år gammalt. Frånsett en del lågupplösta texturer är det fortfarande grönjävulskt snyggt. Både estetiskt och rent grafikmässigt. Jag är så jäkla imponerad.

Jarl

Hero
Jag har spelat Warhammer: Vermintide 2. Det är en kopia av Left 4 Dead, fast i Warhammer-miljö. Tillsammans med tre andra spelare ska man ta sig igenom uppdrag utan stupa längs vägen. Det finns ingen singleplayer-kampanj (om man inte räknar att spela med bot:ar), och ofta kör man banor utan någon speciell ordning, men å andra sidan säljs spelet för ca hälften av vad vanliga spel brukar kosta.

Gillar man coop, fantasy och lite levla-karaktärer-och-hitta-loot så är det ett klart trevligt tidsfördriv. Prylar hittar man i loot boxes, men det går inte betala riktiga pengar för dem. Samarbete och spelarens skicklighet avgör ofta mer än utrustning.