Nekromanti Speltimmen v16

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Cassius

Hero
Jag spelade lite Blackguard!

Man spelar ondingar i någon jävla fantasysetting. Massor av monster och skit finns där. Man får bygga sin egen gubbe och köpa massa jävla talents och grejer. Det verkar inte finnas någon logik. Jag gjorde en magiker. Han var sjukt tuff och kunde buffa som fan. Men sen gick det åt helvete. Dåligt interface och kass-story. Kändes inte färdigt. Allt kändes lite hastigt gjort och jag tröttnade när autosaven gjorde att jag behövde slåss om en jävla fight hela jävla tiden. Men jag tände eld på ett trä-troll. Han fet dog. Det va kul! 2 av 5 gulpengar. Ladda ner det, köp det inte.

Anchorman

Swashbuckler
Har skaffat och spelat Lego Marvel Superheroes den här helgen.

Faktiskt ett väldigt kul spel! Jag gillar ju Marvel och kul att det finns så många superhjältar och andra karaktärer att välja mellan. Ett stort plus är att det nu är en öppen värld mellan uppdragen där man kan flyga, springa, köra eller svinga sig runt i, och där det finns små task att utföra.

Finns sjukt mycket unlockables på varje level och det är gjort så att man måste spela om varje bana på freeplay efter att man klarat den vanligt så man kan låsa upp allt.

Kostade mig fem euro då det var 75% rabatt och det var det klart värt. Gillar man dock inte några andra lego spel så lär man inte gilla det här heller

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tänker faktiskt ge mig den här veckan. Jag orkar fan inte sätta mig och tröska 60 minuter i något spel alls just nu; kom hem från Gothcon och har väldigt lite sug.

Jag fixade 4096 i 2048 på vägen hem iaf. Yaaaay.

Jag får komma igen nästa vecka...

Eksem

Champion
Jag har börjat spela Hearthstone. Det är inte Magic, men det är ett Magic-liknande spel man kan spela på Mac och iOS och som har ett tilltalande interface och väldigt snabba och komprimerade matcher. Det är väldigt derivativt, och känns jämfört med djupare kortspel lite lamt, men det är samtidigt jävligt bra. Och så har det såklart grymt väl balanserade belöningssystem med nya kort, xp-progressbars och annat som gör att man blir beroende ungefär direkt.

Jag skaffade också Final Fantasy 6 till iPad. Det har lite omgjord grafik (eller helt omgjord, men trogen orginalet), på ett sätt som är lika delar ganska fult och ganska imponerande. Musiken är dock helrätt. Spelet känns lättare än jag mindes det, men det är ju ett tag sedan jag spelade det sist. Kontrollen är ganska tajt för att vara touch, men inte jämförbart med riktig kontroll.