Nekromanti Speltimmen v20 2016

Jarl

Hero
Jag har spelat Goblin Sword, ett mobilspel där man tar sig igenom banor, hittar de dolda skatterna och besegrar små monster. Med jämna mellanrum möter man traditionsenligt bossar och pengarna man samlar in kan man skaffa nya vapen och prylar för. Väldigt bra styrning (aldrig känt att jag dött pga kontrollerna, trots touchskärm) och mycket beroendframkallande. Rekommenderas!

Attachments

Hellzon

Långsamma Vargen
Ja det blev några timmar Dark Souls också. Ettan alltså. Det finns mycket gammalt mög i mitt Steam-bibliotek.

Till att börja med är det det första spel där jag varit tvungen att damma av min handkontroll, för spelet är vansinnigt dåligt portat från konsoll och refererar till X-boxhandkontrollsknappar även om man kör med tangentbord och mus. Och tangenterna är inte något vettigt inställda heller, först var jag låst i spelet och kom inte åt någon meny förrän jag alt-tabbade ur spelet och googlade fram att huvudmenyn fanns under End-tangenten.

End-tangenten.

End

tan

gen

ten

Herrejisses, jag hade hört att det här spelet skulle vara svårt men jag trodde inte det refererade till helt lolrandom kontroller. Nåja, när jag fått lite kläm på handkontrollen (som sagt första spelet ever som jag kör med den sortens handkontroll) så är det riktigt kul. Jag dör i drivor förstås men jag har inte nått någon vägg av svårighetsgrad än.

49 timmars speltid ska det tydligen finnas, jag lär väl mjölka ut mer genom ren inkompetens.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Hellzon, dina spelrecensioner får mig att känna att det inte är så ensamt i världen ändå.

GnomviD

Heresiark
I tisdags kväll var jag lite för trött för att läsa och eftersom det var så länge sedan jag spelade Civilization V, och jag just fått tummen ur och fixat i Steam på min Kubuntu-burk, tänkte jag starta upp ett nytt spel!

Jag slumpade karta och lag och fick spela som inkafoket på en arkipelag-karta! En relativt isolerad startfas med gott om lyxresurser lät mig snabbt fixa upp 4 stora städer på närliggande öar och börja jobba på en culture victory. Eftersom jag ligger omgiven av motspelare på alla sidor har jag också kunnat bygga upp en stor handelsflotta och bli rik som ett troll. Dessutom betyder det att varenda stor religion sprids till mina hamnar och jag har missionärer från judendom, islam och buddhism som kommer till mig.

Väl inne i renässanseran tittade jag upp, insåg att jag hade spelat 220 turer och att klockan var 03:20. Som tur var ojobbade jag onsdag, men oavsett pajades mitt sömnschema pajades min sömn resten av arbetsveckan, såpass att jag knappt orkade spelleda Hillfolk på onsdag kväll.

Kanske spelar jag färdigt partiet denna vecka. Men då ska jag komma ihåg att undertrycka "en tur till"-impulsen.