Nekromanti Speltimmen v30

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Vimes

Sillkung
Är Speltimmen rätt forum för att skriva om brädspel eller kortspel som man spelat den senaste veckan?

krank

Vimes;n35948 said:
Är Speltimmen rätt forum för att skriva om brädspel eller kortspel som man spelat den senaste veckan?

Tja, det är inte en del av den ursprungliga intentionen, och jag kommer nog inte att göra det själv, men varför inte? =)

krank

Jag har äntligen fortsatt spela SkyDrift och uppnådde nu 60 minuter total speltid.

Det är Wipeout med flygplan, och jag vet inte om man behöver säga så mycket mer egentligen. Man åker flygplan längs en snitslad bana och plockar upp powerups och skjuter på varandra. Ibland låser man upp nya flygplan. Ibland åker man samma bana som nyss fast baklänges. Man har "stages", och varje stage består av ett antal race. Så långt jag spelat låser man upp nästa stage genom att genomföra tre av de race som ingår. Man behöver inte ens vinna dem...

Jag är inget jättestort fan av racingspel. Wipeout gillar jag estetiskt men fixar inte kontrollerna. Det enda racingspel jag verkligen blivit kär i är nog Burnout Revenge, det var extremt bra. (Paradise not so much, jag gillar inte hela sandboxgrejen).

Men ja, om du tycker att "Wipeout med flygplan" låter som världens bästa spel -- spela det här. Det är snyggt och, för genren, roligt och hyfsat lättstyrt.