Allt det här är saker jag är rätt säker på funnits i builds, men som antagligen strippats bort i sista sekund - under förseningen - eftersom de antingen 1) var buggiga eller 2) inte funkade rent spelmässigt.Mundo;n195203 said:Här räknar vi inte in sådant som tolkats av spelare som varvat upp sig själva på jolt-cola.
Listan är som följer:
Multiplayer
Freighter destruction
Freighters crashing into planets
Desert planets
Ships that have unique strengths and weaknesses
Multi tool discovery and naming
Ship discovery and naming
Faction wars
Det går att argumentera för att Hello Games då borde gått ut och sagt saker i stil med "med tungt hjärta måste vi tyvärr meddela att vi idag tog bort ökenplaneterna eftersom X". Men dels tycker jag att det är rätt förmätet av folk att förvänta sig att kulturskapare går ut och redogör för varje beslut som tas i processen, dels tror jag att folk blivit precis lika arga, dels tror jag att Sony blivit tjuriga då eftersom det i princip kan ses som att Hello Games skjuter sitt eget spel i sank genom att "snacka skit" om det. Den senare delen är såklart rätt illa, och jag är helt med på kritiken mot framför allt stora företags vansinniga preorder-skit (som squenix' tramsande kring nya Deus Ex till exempel), men jag har mycket, mycket svårt att se det som "lögn" om man inte kan visa att Sean visste att det inte skulle finnas med i slutversionen av spelet när han sade att det skulle finnas med i spelet. För "lögn" tycker jag kräver uppsåt. Annars handlar det bara om att ha fel, vilket är en helt annan sak.
Det är därför jag t.ex. tycker att det är bra mycket värre att de använder en inaktuell video för att sälja spelet på Steam än att Sean Murray "lovat" saker som sedan inte fanns med i slutversionen av spelet.