Nekromanti Speltimmen v51 2015

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygsystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG.

krank

Största utmaningen den här veckan: Spela något annat än Downwell. Fortsätter det såhär så får jag uppgradera dess betyg tammefan.

Korpa

Umenörd
Jag spelar Dragon Age Inquisition. Jag har också spelat lite Dragon Age. Jag vill spela igenom Dragon Age II också.

Jag är arbetslös och har inget liv för närvarande.

krank

Det bär mig emot, men jag kommer inte att hinna spela en timme av något nytt den här veckan. Två skäl: För mycket att göra, och det har varit väldigt svårt att spela något annat än Downwell när jag väl haft tid... Jag har börjat spela Memoria, och det är väl preliminärt lovande, men jag kommer inte att hinna komma upp i en timme... Så jag väntar till nästa vecka.