Nekromanti spelträff??

Lord decado

Veteran
skall vara SL på lördag 10.5 ... men har lite skeft med innehäll i min kampanj... har yttersr lite information om länder och sånt... ni förstår säkert redan att jag frågar om hjälp, försökte skriva på ett vänligt sätt.

på allmänn begäran:
utspelar sig i västmark med en avstickare till krolimbergen

Du skulle inte kunna beskriva vad din kampanj går ut på? Eller är det bara vanliga slumphändelser u vill ha?

Mvh Victor Palm...

...Som sörjer Finlands förlust mot Sverige, från 1-5 till 6-5, det är ju skandal!

Lord decado

Veteran
Re: slumphändelser

Eller är det bara vanliga slumphändelser u vill ha?

joo... borde varit mer precis... jag improviserar alltid
håller spelarna vakna :gremgrin:
( dom tjuvkikar om ja har planering :gremmad:)

doom

Veteran

jag behöver ochså tips men jag kan ge dig några.
det är bra att ha några för scriptade händelser som dom senar utgår och bygger i från.
ge bra beskrivning av omgivningen tex om det är lerigt och mörkt i skogen gör så att dom verkligen känner det så lägg gärna in lite vargylande... vart utspelar sig din kampanj kan ge lite info om land religion och så...

Krike

Veteran

det vore lättare om du sa vilket/vilka länder dom ska va i... Licksom i Järgien hänger dom dej om du sejer imot daak och i soldan blir du hängd om du nämner daak... bara ett exempel...

jublar fortfarande sen sverige van mot finnarna!!!!!!1

"och i soldan blir du hängd om du nämner daak."

Så illa tror jag knappast det är. Så länge man inte försöker omvända folk eller uppför sig ohyfsat så får man nog säga "Daak" i Soldarn. Se bara till att du inte är ensam o i en mörk gränd.. :gremwink:

Lord decado

Veteran
Re: omgivningen, location...Hockey??

dom håller till i västmark soldarn... kanske en tur upp till kraggbergen, beroende på hur dom spelar sina kort... grottor med endel fällor, labyrinter och bakhåll...

i den stilen :gremcrazy:

vann ov rein tiur!!

Farbror Funkus

Warrior
Det ända ja vet är att det finns kraggbarbarer i Krolimbergen.
Utnyttja det t.ex låt dom komma in på någon av livsfesterna.
(rekomenderas om du vill att dina spelare ska få en nära döden uplevelse alltså :gremwink:

Schyte

Veteran
Det spelar ingen roll var de är för detta:
En spökdimma med en spökhär.

En stad kan alltid härjas av PESTEN ella andra trevligheter

Fahnen

Swordsman
Låt en tirakhord invadera i landet och bränna ner X antal byar/städer......

Det lät så kul att jag måste testa.....

Xzarjo

Warrior
Ett äventyrsförslag.

Det ryktas att man funnit guld i kraggbergen!
Självklart är det inte sant, utan bara påhittat av en ärkeskurk som är ute efter RP sedan dom varit elaka å grusat hans planer förut (vilket dom självfallet inte vet). Så nu försöker han lura upp dom till kraggbergen för att där utnytja dom genom att låte kragg (som han mutar) att med buller och brak (vilket kragg är bra på) ta RP för rövare och jaga dom över bergen. Sedan kommer vår ärkeskurk och "räddar" RP på något listigt sätt, varefter RP blir skyldiga honom en tjänst. Märk väl att RP bör vara nära att dö av utmatning, hunger och kraggbarbarer så dom inte får för sig att skita i gentjänsten.

Vist är det lite långsökt att lura iväg dom ända bort till kraggbergen, men jag kommer inte på någe smartare så här tidigt på dagen.

Mvh Vätten