Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

mårten1

Swordsman
Rutger

[Ghaa för detta tentaplugg... hade tenta idag och en på onsdag men efter det kommer jag nog vara mera aktiv igen :gremsmile: , så lite långt men sammanfattar vad han gjort under tiden]

"Jadu, det är nog inget som jag skulle vilja göra om, men... var en regäl adrenalinkick." Säger Rutger till Lollos kommentar om att det var iskallt. Han fortsätter att äta maten under tiden som Nicola försvinner ut med telefonsamtalet. Till Linda skakar han på huvudet, "Jag vet inte, kanske kolla detta med verkstaden. Verkar ju vara ett ställe man tänker är säkert så kanske finns fler som sökt sig dit för att få skydd. Känns som att det kan vara trevligt att försöka få ihop så många... friska som möjligt." Rutger hakar upp sig lite på ordet. Det är första gången han verkligen tar sig tid till att tänka på hur kaotisk situationen verkligen är och allt som hänt på de få timmar som detta har utspelat sig.

När Nicola kommer tillbaka och tydligen ivrig på att ge sig av tittar Rutger lite på Hanna som inte ville vara kvar här. "Ok, är det på väg till verkstaden? Jag tänkte att vi kanske kunde kolla förbi hur läget är där." Säger Rutger samtidigt som han ger en lite menande blick mot Hanna och Linda som helt missas av Berit. Han verkar vilja försöka få ut dem ur huset men kanske inte ha dem springades ute på gatorna med allt detta kaos runtomkring.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

"Det är säkert här." Jag avvaktar ett ögonblick och fortsätter sedan lite mjukare. "Vi kan öppna en till lägenhet innan vi drar. Jag la en halsduk i en dörr så vi kan komma in genom trapphuset."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jaha nu är hon så där igen (Om Nicola som inte svarar på min fråga om numret till verkstaden, Karlssons eller vad det nu hette.
Men vänta nu:
"Vadå pratat med henne Nicky? Känner du den där tjejen?"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Gulp. Just det. Jag möter Lollos blick helt kort men svarar inte direkt. Istället korsar jag rummet till högen av grejer jag samlat på mig från andra lägenheten. Här står även min skivstång lutad och en jacka som jag drar på mig. Till Lollo, som säkert är otålig och irriterad vid det här laget säger jag bara kort: "Hon är min tränare i kickboxning. Verkar som om hon hamnat i en grupp med dåligt inflytande." Jag knyter en rem jag hittade i den andra lägenheten som tillhörde nån form av afrikanskt instrument, i två ändar av min skivstång och hänger den över axeln. Pistolen plockar jag upp och funderar lite kring. Sen tar jag och går ut i köket och kommer tillbaks rätt snabbt. Med lite gaffatejp och kartong fixar jag till ett provisoriskt hölster som jag tejpar på ett bälte jag sedan fäster kring midjan. Medan jag jobbar sneglar jag mot Lollo för att se om han nöjer sig med mina svar.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag tittar frågande på Nicola, men hon säger inget mer. Jag skulle vilja ställa henne mot väggen, men någonting säger mig att det vore en mycket dålig idé. Hennes hårt-spänd-stålfjäder sätt att röra sig kanske. Hon sneglar mot mig då och då. Ge mig en ursäkt bara... Nä du! Jag vänder mig mot Rutger istället och söker hans stöd med blicken. Låt han ta smällen.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag ser förstås att Lollo inte är nöjd med de svar han fått, men jag erbjuder honom inget mer. När jag är klar med utrustningen slevar jag upp mat åt mig i köket. Jag sätter mig sen och äter i tystnad. Metodiskt. Är inte direkt den bästa kocken. Kan det där med mängd protein, kolhydrater, fett. Men inte lika insatt i smaksättning.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag sätter mig mittemot Nicola när hon börjar äta.
"Oldest trick in the book eh. Låta maten tysta mun." Och så, beundrandes mitt eget mod, avfyrar jag mitt allra charmigaste leende: "Prata med mig tjejen!"

Cassius

Hero
Lunde, Jimmy och Jesper

De tre kommer in i verkstaden igen, Sigurd hjälper Jimmy att sätta Jonas på en stol och binder fast honom.
Du knockade honom bra, det kommer ta ett tag innan han vaknar. Såret på arslet kan vi ju bandagera, men det är kanske bättre att låta honom hållas, då kanske han pratar lite mer... Sigurd rycker på axlarna och säger till Lunde
Bra jobbat Lunde förresten, den var ju effektiv den där men ett handtag kan nog komma till pass innan vi använder den igen... Han går och hämtar första hjälpen lådan

Axel kommer ut ifrån omklädningsrummet.
Va fan hände där egentligen? han tittar frågande på Jimmy.

Jimmy tittar inte på Axel, han tar upp en cigg tänder den och säger:

- Han snackade i telefon, han sa något om att det inte var meningen att spridas så här. Något om att vi från anstalten borde vara smitade. Jag frågade honom vem han snackade med... Han högg Anders.

Jimmy vänder sig mot alla andra:

- jag kände inte Anders, han är död nu. Många är döda och jag skiter i honom men vi ska ta reda på vad fan det här handlar om. Ifall ni inte pallar att få någon att snacka är det lugnt. Men den här killen kommer prata när jag är färdig med honom, fixar ni inte att vara med, så var inte det.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag tittar upp på Lollo, tuggar fortfarande men saktare. Så sträcker jag mig efter glaset med mjölk. När jag svalt ner lutar jag mig lite tillbaks i stolen och betraktar Lollo. "Jag har känt Lina jäkligt länge. Litar inte ett dugg på snuten om de säger att hon gjort det här."

Feuflux

omjonasson.se
Bengt träffar med sin hammare precis innan zombien ska sjunka sina tänder i Lars axel. Zombien faller till marken till synes livslös.
Lars andas ut och kollar snabbt bildörren.
Nycklarna sitter i säger han hoppfullt.
Har du nån plan, eller ska vi bara dra härifrån så fort vi kan? Vi kanske ska grabba lite resurser i macken först.

Bengt plockar på sig bilnyckeln och stoppar i en ficka. Lars idé om att plocka på sig mat och liknande är bra, och det finns nån liten chans att kunna plocka på sig personalarbetskläder eller liknande om sådana nu förvaras på plats.
- Nu kan ingen annan sno bilen, kommenterar Bengt angående bilnyckeln. Vi går in bägge två. Jag tror det är säkrare än att nån ska vakta här ute för det skulle bara göra det troligare att nån såg oss, eller kände lukt, och kom hit. Sen har jag ingen bättre plan än att vi drar bort härifrån så fort det går, som du själv sa i telefon förut.

Lars nickar och tillsammans går det fram för att spana in i macken, med vapnen redo.

[Kanske ska prata av mig i off-tråden, men gör en liten blänkare här.
1) Om vi faktiskt lyckas lämna stan så ser jag ingen direkt anledning att stanna kvar i spelet för då är jag för långt ifrån allting. Och det är känns inte så kul att sträva mot att lämna spelet eftersom jag gärna hänger runt ett tag till.
2) Kan Bengt hitta nån inspiration till att dra till sjukhuset för att tillsammans med gamla kollegor jobba på motgift eller nåt, och faktiskt träffa nån av de andra deltagarna i spelet(lite ensamt här) så skulle det vara skoj. SL får jättegärna komma med input, för just nu har Feuflux inte så mycket inspiration.]

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag slänger en blick på Jimmy. Funderar på vad som gjort honom så hård, var all ilska kommer ifrån. Men han har någon därute som han älskar, det är jag säker på, och han är en av oss nu. Vi måste hålla ihop. Min magkänsla säger mig det.
Jag rycker till och slits från mina funderingar av att Sigurd lite omilt lägger bandage om mina händer. Plötsligt är jag väldigt glad över alla jävla sprutor och tablettvaccin jag tog innan min senaste resa i Afrika. Jag kommer inte dö av stelkramp i en verkstadshall i alla fall.
Jag ler tacksamt mot Sigurd.
"Tack."

När Jimmy pratat klart möter jag hans blick.
"Ehm... Du kanske kan ta in Jonas i de bakre rummet? Så kan jag och Jesper jobba på craftern... Jag... kommer nog bli distraherad om du ska tor... förhöra honom härinne."
Jag ser lite generad ut och viker snabbt undan blicken igen.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

"Jag vet var hon är." Säger jag självsäkert. "Jag tänker dra dit." Jag betraktar Lollo ett par ögonblick innan jag fortsätter. "Men jag kan behöva hjälp." Med de orden tittar jag även bort mot Rutger och sedan Linda.

Anchorman

Swashbuckler
Nicola, Rutger och Lollo

Linda sänker blicken något nästan som om hon skäms.
Du måste göra det du tror är rätt, men jag har en dotter att tänka på och vi pratade lite. Vi vet att lägenheten bredvid är tom även den, så vi går nog in dit och väntar så länge vi kan, nån borde komma, polis, militär jag vet inte, men nån.
Vi kan säkert klara en vecka i alla fall på de resurser vi har.

Linda kollar upp mot Nicola igen.
Det här får du göra utan mig.

Jimmy, Jesper och Lunde

Sigurd sneglar lite lätt på Jimmy samtidigt som han lindar Lundes händer.
Jag kanske inte gillar det... Men om det är någon som kan få honom att prata så är det du. Gör vad du kan, om han vet saker som vi inte vet så måste vi veta det så fort vi kan.

Jonas börjar stöna lite lätt och vrida sig i stolen där han är fastbunden, det verkar som han vaknar upp.

Bengt

Försiktigt trycker Lars upp dörren med änden på sitt metspö.
Ingen ljud hörs förutom ifrån en tv som är på därinne.
Med smygande steg går de båda in.
Macken verkar vara tom, men det verkar också har varit slagsmål eller något annat kaotiskt innan.
Flera av hyllorna är välta och det ligger fullt med skum på golvet, antagligen ifrån en skumsläckare som ligger på golvet. Ett blodspår leder mot toaletten.

Teven visar en nyhetssändning, verkar vara det enda som är på, på alla kanaler.
En man blir intervjuad, expert på biomedicin står det i undertexten.
Vad vi har sett här är en extrem snabb spridning, bilderna som har kommit in, de få vi har lyckats få tag på tyder på en spridning genom att smittade biter osmittade, varför de har impulsen att göra det här är omöjligt att säga, de verkar inte ha något intresse av att bita varandra.
Nyhetsankaret fortsätter sin intervju:
Finns det något botemedel? Eller jobbar ni på något?
Just nu finns inget botemedel, vi jobbar för fullt för att försöka framsälla något, men vi har bara vetat om det här i någon timme och tiden går. Det är också väldigt svårt att få ett botemedel utan att undersöka smittan i sig, och vi vågar inte släpa ut någon smittad ifrån Bergsfors, risken är helt enkelt för stor.

Nyhetsankaren vänder sig mot kameran som om han ska läsa upp någonting annat men vänder sig tillbaka mot experten.
Är Bergsfors förlorat?
Experten kliar sig i sitt vita skägg.
Jag är rädd för att det kan vara det.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Det hugger till lite i bröstet och jag inser att jag kommer sakna Lindas sällskap de här svåra dagarna. Men jag nickar bara mot henne för jag förstår ju.

mårten1

Swordsman
Rutger

[Folk har för mycket fritid! :gremsmile: , och varför svarar du alltid när jag skriver för Recca! :gremsmile: ]

Rutger nickar åt Linda, tanken var väl från början att hitta en säker plats åt dem i vilket fall som, och den angränsande lägenheten är nog säkrare än denna.
Rutger ser till att byta telefonnummer med Linda, kan vara bra ifall den ena gruppen får reda på något som kan hjälpa den andra eller ifall man behöver hjälp.

Informationen om att Nicola känner Lina verkar inte vara ny utan han vänder sig bara mot Nicola och frågar.
"Du säger att du vet vart hon är, men vart är hon? Vi bör nog försöka planera en rutt nu med tanke på att vi inte har något fordon längre."

Recca

Femme Fatale
Nicola:

På Rutgers fråga sneglar jag mot radion. Det är något misstänksamt i min blick när jag ser tillbaks på Rutger. Jag är tyst ett tag medan jag funderar på hur jag ska hantera situationen, jag kan ju inte begära att de här två ska hänga med om de inte ens vet vart jag ska. "Sjukhuset."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag tittar på Nicola och sedan ner på mig själv.
"Tja det vore väl synd att stanna hemma nu när vi har klätt upp oss och allt. Jag är med. Du Rugge, finns det ingen bilnyckel på grannens nyckelknippa? Vet du om de har nån bil Berit?
Berit tänker efter säger att tjejen i lägenheten bredvid har en lite röd bil som brukar stå på parkeringen på baksidan (Hoppas jag inte tar mig för stora friheter nu. Bilen behöver ju inte stå kvar)

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

(Oops det är väl jag som har nyckelknippan) JAg tar fram nyckelknippan och där finns en bilnyckel "Det är en Mitsubishi. En SUV var väl för mycket att hoppas på"

mårten1

Swordsman
Rutger

"Ok, vi har en destination och eventuellt ett fordon. " Skit, varför sjukhuset, men ja, detta verkar ju vara hyffsat snabbverkande så folk som blivit bitna han nog inte tas dit så förhoppningsvis är det inte allt för mycket zombies där.

Rutger börjar plocka ihop sina saker.
"Ja, det är väl lika bra att vi gör oss iordning för att åka då. Måste bara diska till mitt vapen." Säger Rutger med ett leende och går in i köket och diskar av stekpannan, visst den kommer troligen bli skitig igen men ändå, dock skulle han vilja ha något som var lite längre, räckvidden på en stekpanna tar zombis på tok för nära.