Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

mårten1

Swordsman
Rutger

"Flyg lågt!" skriker jag till piloten, jag lovade att jag skulle tillbaka till dem och jag tänker inte gå tillbaka på det nu.
Jag vänder mig till Nitro, "Steven måste ha sätt explosionen, om ni kan, hämta honom senare men jag hoppar av här. Jag lovade att jag skulle möta dem och det ska jag." Jag möte bestämt Nitros blick, radion börjar spraka, det är Bengt
-"Rutger, hör du mig? Hur går det för er?"

Jag trycker in knappen "Jag har det lite struligt just nu men ska försöka möta er på markplan."

Helikoptern sänker sig och jag gör mig beredd att hoppa, har ju hoppat från höga höjder förr och jag minns dörren in till BB avdelningen. Jag har bara inte gjort ett fridropp roll med potensiellt zombis runtomkring mig. Sak samma, jag sitter beredd att slänga ut geväret och ryggsäcken samtidigt som jag hoppar, väntar bara på att helikoptern ska komma tillräckligt lågt.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Vicotnik said:
Daniel Olander
- Vi börjar hur som helst närma oss markplan och behöver bestämma oss för hur vi ska göra. Daniel, om kloakerna är en säker väg till bussgaraget, hur och var kommer vi ner i dem lättast?
Jo, asså om det inte finns en nedgång här inne så måste vi ju ut på gatan. Eh... inte säker men jag tror det finns en nedgång en bit från huvudentren.

Jag går tyst och lyssnar på Bengt när han berättar att Rutger är i helikoptern för att försöka stoppa att viruset lämnar Bergsfors och en stor klump bildas i min mage. Vad driver folk till sånt här?
Jag lyfter på huvudet när de börjar prata om kloakerna. Fint, mörkt och trångt! Jag som precis bröt ihop när Axel höll fast mig så jag inte kom någonstans.

"Jag kan inte gå genom kloakerna..." mumlar jag. "Hur långt är det till bussdepån? Jag... kan ta mig dit... på egen hand..."

Jag låter inte övertygad.

Anchorman

Swashbuckler
Sjukhuset

Birgit säger om diskussionen om kloakerna.
Vi måste vara snabba om vi ska hinna rädda min familj, tiden går ut om en halvtimme, hinner vi verkligen genom att gå genom kloakerna?
Vi borde bara ta en bil och köra, jag menar det är ju på andra sidan stan!

Rutger

Nitro säger till Rutger när han inser vad han ska göra.
Ok bara du vet varför du gör det här, så jag ska inte stoppa dig, men ta hand om dig.
Och lyssna på mig, de kommer strypa all kommunikation här, de är rädda för att många ska kontakta folk på utsidan som ska rädda dem.
Så alla mobiler, internet allt kommer kopplas bort vilken minut som helst.

Piloten ropar
Ok det finns två lämpliga platser där jag kan gå ner nära nog.
Taket på det där köpcentrumet eller borta vid den där arenan, men där blir det svårare att timea hoppet.
Jag vågar inte riskera att gå ner på gatunivå.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag vänder mig mot Birgit
Eh.. nä asså ditt hinner vi inte på så kort tid. Det lär väl typ ta några timmar att gå ditt. Kloakerna tar typ lika lång tid som gatorna om man hittar, asså. Vilket jag gör, häftigt va?

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Birgit: Vi måste vara snabba om vi ska hinna rädda min familj, tiden går ut om en halvtimme, hinner vi verkligen genom att gå genom kloakerna?
Vi borde bara ta en bil och köra, jag menar det är ju på andra sidan stan!

"Jag ska inte till djurparken... Ni gör som ni vill. Jag ska inte dit, och jag går inte genom kloakerna."

Min röst är plötsligt hård. Jag förstår Birgit men måste tänka på Morgan nu. Hennes familj har en halvtimme, Morgan kanske inte har så mycket tid ens.
Jag vänder mig mot Bengt.

"Finns det en personalingång?"

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Orlander

Då Sams röst hårdnar till så ger jag henne en menande blick och skakar på huvudet.
Asså om jag inte kommer ihåg helt uppåt väggarna så tar 10-15 minuter till bussgaraget här ifrån. Att sno en buss där ifrån bör nog inte vara svårt.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

"Vi hinner inte gå till bussgaraget om vi ens överlever så långt. Vi får ta det vi hittar här vid sjukhuset, en buss eller ett par bilar. Om vi delar på oss följer jag med lunde och..."
Jag avbryter mig vid ljudet av skott, en bomb och en kraftig kollision/krasch från utanför sjukhuset. En helikopter verkar fortfarande vara i luften.
"Det där borde hålla zombisarna upptagna ett tag. Nu rör vi på oss!" Jag börjar gå med förlossningsintaget som mål.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Asså det är inga problem att ta sig ditt. Det är ju bara att ta kloakerna ditt.

Feuflux

omjonasson.se
Bengt hänger på Lollo när farten ökas.

- Rutger, vad händer? Det var väl för guds skull inte er helikopter som kraschade? halvskriker jag in i walkie talkien.

Får en idé.
- Kan vi inte försöka plocka bilnycklar från personer (undviker att säga zombies eller lik...) här, och testa ute på parkeringen om de låser upp nån bil? Sådana där elektroniska nycklar då alltså. Det måste ju bli minsta gångavståndet.

[Sedan kommer inte Bengt ta några fler initiativ förrens på tisdag. Ha så roligt, det ska jag ha! :gremsmile: ]

Björn den gode

Swashbuckler
Mormor Ganja
Tittar runt på gruppen, och säger liksom till ingen alls. "mhm, och nu? Jag hoppas ni förstår att även om jag inte har något emot det så är varken att klättra ner i kloaker eller springa ifrån zombies något som jag är i form för. Och har vi bestämt vart vi ska ens? Eller ja jag har ju förstått vart du ska, och vart du ska" Tittar i tur och ordning på Sam och Birgit. "Men ni andra, och vad i hela friden är det för oljud. En helikopter sa ni?"

Plockar upp en cigarett till, och inser att det är den sista, det var trots allt inte meningen att den här dagen skulle bli så himla lång, bara ha det lite mysigt i trädgården och sedan tillbaka hem.

"Och jag behöver cigg."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Många tankar hinner flyga genom mitt huvud medan Ganja pratar. Saker man inte säger högt till en gammal dam. Men jag tänker att hon mycket väl kan bli vår död om vi ska släpa henne genom Bergsfors.
"Ganja, du kan stanna vid ingången tills vi har fixat bilarna. Och tänd inte den där! De är inte blinda" Jag säger det i en ton jag aldrig använt mot en gammal dam förut.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag skakar på huvudet åt Bengt medan jag följer efter Lollo.

"Vi bryter oss in och tjuvkopplar. Det sparar mest tid."

Jag ser över oss, Bengt, Birgit, Danne, Axel, Lollo, Felicia och jag.

"Vi får ta två bilar. Jag ska inte till djurparken, åk ni dit med Birgit så kanske jag kommer sen."

Lollo ger mig en blick över axeln.

"Lollo åker tydligen med mig... Axel, du åker med Birgit och Bengt... Danne och Felicia... Vad vill ni göra?"

Förutom att slå in pannebenet på Lollo då, tänker jag.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Öh.. Jag följer med dig, Sam. Eh.. om det är okej för dig allså.

mårten1

Swordsman
Rutger

- Rutger, vad händer? Det var väl för guds skull inte er helikopter som kraschade? halvskriker jag in i walkie talkien.

"Nja, inte riktigt så struligt. Men jag kommer hamna långt ifrån er så försöker möta er vid zoot så fort jag kan."

Jag lägger på walkin och tittar på Nitro, "Den här borde i alla fall fungera. Men ni kan inte bara lämna folket här inne. Smittan sprider sig vid bett och det är många som har barrikaderat in sig det kommer bli ännu mera panik när ni gör det här. Vi har ingen el och ni stryper vår kommunikation Nitro. Det blir som att desimera en tryckkänslig bomb med ögonbindel. ARRG" Jag skriker till uppgivet, jag förstår att de inte vill ha ut viruset men vi behöver hjälp.
"Ta mig till Arenan, det var inget där idag så det borde vara mindre folk än på ett köpcentrum." Jag tittar på Nitro, "Nitro, ni får inte bara lämna oss där, det är som om helvetet har hamnat i Bergfors, folk behöver er."

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Danne:Öh.. Jag följer med dig, Sam. Eh.. om det är okej för dig allså.

Jag nickar åt Danne och vänder mig mot min kusin.

"Alla ni andra stannar i förlossningsintaget. Jag och Lollo hämtar nått att åka i. Vi hinner inte till bussgaraget."

Jag räknar igen, Axel, Lollo, Danne, Felicia, jag, Bengt, Birgit och Mohamed. Honom missade jag sist. Åtta personer och sen Morgan och Rutger förhoppningsvis. Tio stycken. Äh, va fan. Vi hittar nått.
Lollo har redan börjat krypa under Craftern som jag tidigare under kvällen kilade fast i förlossingsintaget.

"Ta er under Craftern, vänta på oss på andra sidan. Va tysta, vi kommer så fort vi kan."

Jag sätter motorsågen i händerna på Mohamed och tar hans batong. Sen kryper jag efter Lollo. Vi står ett tag och lyssnar när vi ställt oss upp på andra sidan och beger oss sedan ut i den mörka sensommarnatten. Mot sjukhusets parkering.

Anchorman

Swashbuckler
Rutger

Nitro säger till Rutger medan han gör sig redo för sitt hopp.
Jag ska försöka övertala dem, men jag tror inte de kommer lyssna på mig.
Ta hand om dig.

Helikoptern flyger snabbt fram och saktar ner en aning när den närmar sig arenan.
Helikoptern hovrar nu över det lilla taket som täcker kanterna på arenan.
Rutger tar ett djupt andetag innan han kastar sig ut i mörkret.
Helikoptern gick nära så det är inte mer än ett par meter ner så Rutger landar utan större problem. Taket är tomt på folk och zombies vad Rutger kan se.
Helikoptern fortsätter sin flygning söderut ut ifrån Bergsfors...

[ En bild på arenan , Rutger är alltså på taket på sidorna:

Sjukhuset

Sam och Lollo står nu och blickar ut över parkeringen, korridoren vid förlossningsintaget var tom.
Parkeringen ser ut ungefär som den gjorde när de alla kom in i sjukhuset, bortsett från en detalj, antalet zombies är kraftigt färre.
Någon eller något verkar ha lockat bort en stor del av zombierna.
Det vandrar fortfarande några zombies här och där, till skillnad från förut så står de inte still utan rör sig runt, nästan sökandes på parkeringen.
Några bilar står utspridda lite här och där, en bit bort står fortfarande Saaben och BMWn som Lollo, Bengt och de andra körde hit med.

Mörkret gör det svårt att få en tydlig bild av hela parkeringen, vad Lollo och Sam kan se därifrån de står så finns det inga större bilar som kan ta in alla i sjukhuset, men det finns delar av parkeringen som inte går att se därifrån Lollo och Sam står.

Inne på sjukhuset har Axel börjar krypa under craftern.
Kom ni efter mig.
Ropar han bakåt lite halvhögt.

Mohammad står med Sams motorsåg i handen och ser aningens bekymrad ut.
Han säger rakt ut, inte till nån särskild.
Jag har funderat lite, jag kanske borde stanna här, försök få igång elen igen, sjukhuset ska ju vara en säker plats och överlevare kanske söker sig hit ifall de ser att strömmen går på.

Han ställer ner motorsågen på golvet och fortsätter.
Nej, jag stannar, ifall någon har ett skjutvapen att dela med sig hade jag inte tackat nej dock...

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag har släckt ficklampan för att den inte ska avslöja oss. Jag viskar: "Gå långsamt som dom gör. Vi kanske bara får en chans så det är bäst att vi hittar något stort först"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Lollo: "Gå långsamt som dom gör. Vi kanske bara får en chans så det är bäst att vi hittar något stort först"

Jag inser att Lollo behöver båda händerna för att hantera vapnet men trots det så låter jag en av mina händer glida in i hans, håller hans hand stadigt. Sen pekar jag bortåt på parkeringen. Det borde finnas en taxiplan eller nått liknande vid akutintaget. Då måste vi i och för sig runda byggnaden men där borde det finnas taxibussar, sju eller niositsiga. Borde...

"Ditåt..." Viskar jag.

Anchorman

Swashbuckler
Parkeringen Lollo och Sam

Efter att ha vandrat bara några meter bort grabbar plötsligt något tag i Sams höger ben.
Det är en zombie som ligger ner, zombien är nästan halverad, hennes ben är fastkilade under ena däcket på volvon som hon ligger under.
Zombien har tagit tag i Sam med dess högerhand och gör sitt bästa för att komma fram med munnen och bita.
När zombien grabbar tag om Sam släpper Sam ofrivilligt ifrån sig ett litet skrik som väcker uppmärksamheten på ett par zombies som står i närheten.
De skiftar sin uppmärksamhet och ökar sin fart när de rör sig mot Lollo och Sam.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag och Lunde håller redan varandra i handen. Jag drar i hennes hand och med gemensamma krafter är det inte svårt att bryta zombiens grepp. Jag drar Lunde med mig bara så fort som krävs för att hålla udan från de andra zombisarna och rundar volvon så att den kommer mellan oss och dom. Sedan gör jag klart mp5:an och väntar.