Nekromanti Spelvärld

Dragon_Fire

Veteran
Kan ni rekomendera några spel världar till Dungeons & Dragons som kan vara värda att köpa för jag börjar tröttna på dem jag har

entomophobiac

Low Prep High Play
Spelvärldar säger du. Tja, eftersom jag inte vet vilka du har så kan jag ju bara föreslå rent generellt:

*Ravenloft. Gotisk "skräck" i d20 miljö. En av de mest välskrivna världarna.

*Forgotten Realms. Klassiker. Behöver jag säga mer?

*Conan. Helt system med lite tillägg och förändringar som helt klart är värda pengarna. Robert E Howards Hyboria är dessutom Sword & Sorcerys anfader på många sätt.

*Warcraft. Intriger och krig vid sidan om de traditionella fantasy spelen. Helt klart att rekommendera, i alla fall för den som hackat sig igenom både Reign of Chaos och Frozen Throne.

*Skriv en egen. Jag skämtar inte. Ta lite här, lite där och blanda det sedan i en enda röra. De roligaste D&D scenarier jag någonsin spellet utspelade sig i ett träsk med utgångspunkten Träskeby, som avskydde Stiestad som försökte bygga en väg genom träsket.

Man kan lugnt påstå att humor genomsyrade den korta kampanjen.

Staffan

Myrmidon
Jag skulle rekommendera Eberron, som väl är den första världen gjord till D&D 3.5 som verkligen utgår från spelets regler och designar världen därefter, snarare än att designa en värld och sedan försöka få den att passa ihop med reglerna. Dessutom är världen sprillans ny, så du behöver inte känna att du måste köpa allt bakgrundsmaterial för att hänga med, eftersom det enda som släppts än är grundboken och ett äventyr (kommer strax ett till).