"N2 - Arachs hemlighet vill jag se "
Tyvärr har nog originalet försvunnit för länge sen, men jag skulle nog kunna skissa upp huvudragen ganska sanningsenligt. Jag tog fram Spindelkonungen på pdf och den väcker verkligen många minnen. Ökennomaderna, som vi kallade beduiner, var med på den obligatoriska listan med slumpmässiga möten (märkligt att jag kommer ihåg sånt men knappt minns vad jag åt till lunch idag).
Jag skulle gärna läsa "Vadhettehan den grymmes högborg". Det hade blivit en fin kampanj tillsammans med mitt och originalet. En trilogi dessutom (utöver köpeäventyr så var allt som liknade Sagan om ringen bra).
"Jag klippte och klistrade och fixade till framsidan till ett skolövningshäfte"
Jo jävlar vad vi rollspelare snodde ruthäften från plugget, och sudd, pennor m.m. som man egentligen inte behövde bara för att de fanns där. Fast jag tror inte vi gjorde något så avancerat som Fjodor med dem.
En kille blev för girig och blev upptäckt så han och några till som inte kunde hålla masken fick kvarsittning och "fröllan" ringde hem till föräldrarna. Sen låg vi lågt med bokstölderna, men vi hade nog gott om dem för jag hittade flera oanvända när farsan sålde vårt barndomshem 10-15 år senare.
Tachmog den grymme hette han förresten.