Har tänkt fortsätta pilla med mitt spion/agent-spel Spionage igen.
Söker ni här kan ni finna lite av mina första utkast som jag inte tänker gå in på närmare i denna tråden.
Tanken med denna tråden däremot, är att jag vill höra vad just Du önskar av ett agentrollspel.
Först lite kort och grundläggande beskrivning av spelet:
- Regelsystemet ska vara lätt och snabbt. Tradigt i grunden - slå ett gäng T10:or och få så många lyckade tärningar som möjligt.
- Spelet är inspirerat av Bourne, senaste Bond, 24, Mission Impossible, Hamilton, Body of Lies och Splinter Cell etc. Snabb och svindlande action, spänning och intriger.
Förutom strid vill jag få in lika snabba och smidiga regler för jakt, skuggning, smygande och social infiltration. Och det är viktigt att reglerna skapar känsla för hur dessa scenarion brukar te sig i nämnda inspirationskällor. Något jag tycker jag lyckats med i stridsreglerna hittills.
Men till det viktiga. Vad tycker du är ett måste i ett sådant här spel?
Det kan vara alltifrån önskemål om en särskild generator, en tabell, en regel, en funktion, karaktärsskapandet, egenskaper eller mer abstrakta önskemål gällande exempelvis settingen.
Allt är välkommet. Frågor? Shoot.
Söker ni här kan ni finna lite av mina första utkast som jag inte tänker gå in på närmare i denna tråden.
Tanken med denna tråden däremot, är att jag vill höra vad just Du önskar av ett agentrollspel.
Först lite kort och grundläggande beskrivning av spelet:
- Regelsystemet ska vara lätt och snabbt. Tradigt i grunden - slå ett gäng T10:or och få så många lyckade tärningar som möjligt.
- Spelet är inspirerat av Bourne, senaste Bond, 24, Mission Impossible, Hamilton, Body of Lies och Splinter Cell etc. Snabb och svindlande action, spänning och intriger.
Förutom strid vill jag få in lika snabba och smidiga regler för jakt, skuggning, smygande och social infiltration. Och det är viktigt att reglerna skapar känsla för hur dessa scenarion brukar te sig i nämnda inspirationskällor. Något jag tycker jag lyckats med i stridsreglerna hittills.
Men till det viktiga. Vad tycker du är ett måste i ett sådant här spel?
Det kan vara alltifrån önskemål om en särskild generator, en tabell, en regel, en funktion, karaktärsskapandet, egenskaper eller mer abstrakta önskemål gällande exempelvis settingen.
Allt är välkommet. Frågor? Shoot.