Nekromanti Spionstäder och annan kampanj prep

God45

#PrayersForBahakan
Cassius said:
Köpenhamn/Malmö

Bakgrund/Känsla:

Staden är mötesplats för agenter tillhörande USA, Ryssland, Kina och EU. Det är en neutralplats utan någon riktigt kontroll. Sverige blandar sig inte i men staden är också viktig för Europeiska terror-nätverk.

Under det trevliga lunket i staden pågår massiva agentstrider. Folk skjuts i ytterområden och krogarna runt Norrebro och Möllan är platser där information och pengar bytar plats.

Juridik:

Allt är olagligt men alla ser mellan fingrarna Sverige vill inte bråka med de stora länderna.
...Det här är en förvånansvärt bra ide :gremsmile:

Förvånansvärt bra!

En annan skype kampanj jag tänkte köra var Svenska superhjältar men jag valde det här istället... Så jag har en massa research om Malmö redan gjord...

Cybot

Mest spelbar
En sak jag glömde när det gäller Rio de Janeiro.

De har BOPE (Batalhão de Operações Policiais Especiais), kanske en av de mest brutala specialpoliserna (en enhet som ett tag knäppte fler människor per år än hela USAs poliskårer sammanlagt).

BOPEs logga och en delbild på Caveirão (Stora döskallen), det bepansrade fordon som har blivit intimt förknippat med BOPE och deras taktiker.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Cybot said:
En sak jag glömde när det gäller Rio de Janeiro.

De har BOPE (Batalhão de Operações Policiais Especiais), kanske en av de mest brutala specialpoliserna (en enhet som ett tag knäppte fler människor per år än hela USAs poliskårer sammanlagt).

BOPEs logga och en delbild på Caveirão (Stora döskallen), det bepansrade fordon som har blivit intimt förknippat med BOPE och deras taktiker.
Filmen Tropa de Elite är bra inspiration om man skall köra kampanj i Rio.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Risken är kanske att det blir lite ... töntigt?

Jag hade alltid problem med lajv som var lagda i Sverige. "Säffle/Borås/Höör by Night", typ. Här lever 72 vampyrer ihopträngda. Ventrues och Brujahs slåss om kontrollen över Stadshotellet; gangels hänger vid korvmojjen. Närheten och förförståelsen till de egna refernsramarna försvårar inlevelsen, i alla fall för mig.

(Lajvet jag själv arrangerade förlades sålunda till Birmigham). Det är möjligt att det bara är jag som lider av det här problemet ... ?

God45

#PrayersForBahakan
Skarpskytten said:

Jag hade alltid problem med lajv som var lagda i Sverige. "Säffle/Borås/Höör by Night", typ. Här lever 72 vampyrer ihopträngda. Ventrues och Brujahs slåss om kontrollen över Stadshotellet; gangels hänger vid korvmojjen. Närheten och förförståelsen till de egna refernsramarna försvårar inlevelsen, i alla fall för mig.

(Lajvet jag själv arrangerade förlades sålunda till Birmigham). Det är möjligt att det bara är jag som lider av det här problemet ... ?
Det är inte bara du, jag vet spelare som inte klarar av spel lagda i Sverige eftersom det känns töntigt. Och det finns en poäng med det... Och i och med att jag fått så många andra bra förslag känns det onödigt att ta den risken.

Oh, och en spelrapport kommer när det spelats :gremsmile:

Lupus Maximus

Tekniker
Skarpskytten said:

Tja, jag har själv varit i Cali och Buena Ventura som skulle kunna vara bra städer att spela spionuppdrag i (Cali är Colombias tredje största stad, och Buena Ventura är Colombias viktigaste hamnstad, ca 80% av import/export går via staden).

Närmsta jag varit Malmö är att jag såg det från flygplansfönstret när jag åkte från Köpenhamn förra helgen.

Så jag har nog faktiskt sämre koll på Malmö :gremtongue: