Nekromanti **SPOILER FÖR Jacobsson, Sjögren och Ångmark

-BoNe-

Warrior
Peter jacobsson, Christoffer Ångmark och Viktor Sjögren ska ge fan i den här tråden.. Capiche?

=)

Jag ska skriva ett skräck scenario (friform) och jag behöver lite tips..
Jag fick iden då jag och en polare gick in på ett kolonilottområde mitt i natten då det var helt nedsläkt. Var ganska äckligt för man fick för sig att det hela tiden var någonting långt framför en.

Karaktärerna vaknar upp mitt i ett kolonilottområde där det är helt nedsläckt. I bakgrunden så syns inga ljus från någon stad som det brukar utan allt är helt mörkt. Det enda ljus dom kan se är från en gammal villa nån stans inom kolonilottområdet som dom är i. Villan sträcker sig säkert 40 meter upp i luften och det högsta tornet är upplyst.
Förvirrade som dom är så börjar dom ge sig runt i området. Kollar dom på husen så ser dom att dom ser helt gammla och slitna ut. Det är ofantligt långa vägar i detta område och det verkar inte som om dom kan komma ut. Det är som en oändlig labirynt.

Dom kommer att komma till villan efter ett tag men då ska dom vara så förstörda inombords och paranoida att dom inte ens vågar vrida på handtaget men dom måste för att någonting runt dom närmar sig.

Nu vill ja ha tips på händelser som kan ske under deras upptäksfärd i området. Saker som kan skrämma dom till vanvettet.. Dom spelar vanliga svaga människor men alla får en udda bakgrundshistoria..

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hur ska man veta...

...vem denna tråd är en spoiler för innan man har klickat på den?

M.