Nekromanti ***SPOILER*** KOPPARKRONAN

Dilandau

Myrmidon
I min erfarenhet är det aldrig bra att "spara på krutet", för risken finns att man då aldrig kommer att få använda det alls.

Därför är min filosofi numer att fläska på med allt ballt redan från start.

Minimoni

Homelander
Gorillotaur: Håller med dig. När jag var yngre och kunde spela rollspel när jag ville, då kunde jag spara på krutet. Jag är 34 nu med fru och två barn, när jag spelar rollspel så ska det användas kärnvapen! Alla coola saker ska var med annars vet jag inte om de kommer vara med alls.

Paal

Imaginär fantast
Nu är det väl iof så att de coolaste sakerna hitills finns just i Tistla Fäste? :)

Karlakarlen

Veteran
Jag nämnde inte ens Yndaros, skippade resan, MIn tolkning av att inte spara på krutet är att trimma bort allt som inte är äventyr i princip, Stämning och intron och sånt sker oftast/mestadels via korrspondens, Detta funkar bra med min grupp då de föredrar målinriktat problemlösaraktigt spel. Med det menar jag att spelarna och deras karaktärer har inga egentliga långsiktiga mål förutom "the task at hand"

PjåtrimKaj

Veteran
RP fick besked av Vernam redan innan de nådde Yndaros, av en postiljon på häst. Beskedet var brådskande och RP hann bara stanna en natt. Inte helt nöjd, men det funkade.