Nekromanti Spoiler som vanligt(man tackar om ni vill hjälpa)

BraidsMamma

Veteran
Så här ligger det till.
RP är vid Perinas pärla för att få hjälp att ta sig ut ur Perine och upp genom Thalamur till Colonnan (orsaken till att de inte klarar det själva är att misslan kräver att få ta med sig sin ko).
I Perinas pärla fins det dock ett par från den "onda" sidan (Xinunånting). De har nästlat sig in där för att kunna hjäla Thalamur att stoppa flyktingar och när en chans att ha ihjäl en grupp med äventyrare som de vet samarberar med Priori så ser de sin chans. De erbjuder sig att vara de som guidear RP över den thalaskiska gränsen. När de ska döda gruppen råkar dock något gå fel och det hela blir till en regelrätt strid mellan tre RP (Flummisllan och magikern kan inte strida) och två........
Ja vad är det egentligen för folk som Xinukulten skulle skicka att ta hand om Perinas Pärla?? Vad har de för titel och UNGEFÄR hur bör det strida (vapen, stridstekniker, färdighetsnivåer). Har ni några tips??

Tack på förhand för hjälpen.

Mouja

Hero
Jag (om jag vore Xinu) hade skickat en Helmgast, högst två, till att fixa det där.. allt annat vore väl slöseri med resurser. Jag förstår egentligen inte vad Xinu-folk skulle vilja göra med Consaber-Thalamur situationen. De har väl annat för sig?
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Som att hitta den sjätte reinkarnationen av Xinu, ett barn som skall födas - men inte är fött än. Då detta barn föds kommer Xinus alla inkarnationer att samlas och Xinu kommer ta över själv.... Hmmm.. vad har jag fått detta ifrån? Jag kan inte minnas att jag läst det... har jag det? </font></td></tr></table>

Men om det vore människor (så gott som :gremwink:) så skulle jag nog säga att de inte är mycket bättre än en genomsnitts-magiker eller en arketyps lönnmördare..

D.v.s dåliga på att slåss hur som helst... de lär hålla sig mest i skymundan och slå till då de är som svagast..

Mina Xinukultister kan jag sammanfatta ganska bra genom att citera Hammerfall: "Fight with your heart and you're destined for glory, but fight with that honor and you're destined to fall"

BraidsMamma

Veteran
Hur mäktiga är då helmgastar??
Jag håller på att övertyga min spelgrupp om att vi borde inskaffa V&N men fram till dess så skulle en hänvisning vara trevlig.

Tackar

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Som en modern amerikansk pansarvagn *Spoiler*

Ok, rubriken kanske är en överdrift, men den är inte hemskt långt ifrån sanningen.

Helmgastarna är sjukt, diabloiskt, helvetiskt, knäppt, <sätt in valfritt förstorande adverb här> hårda.

De snaskar på rätt duktigt på ett slagfält, men deras huvudsakliga styrka ligger i deras användning i småskaliga operationer och terrorkrigföring. Helmgasten regenererar (kallas från och med nu: att regga) skador. Dessutom växer eventuella avvuxna kroppsdelar ut igen om man bara väntar tillräckligt länge. Den behöver inte andas, den blöder inte, den tar ingen smärta och den blir aldrig trött. Den är stark som ett troll och hoppar lätt mellan hustaken på breda gator.

Helmgastarna är dock begränsade till antalet och det verkar inte som det kan göras nya. De är mycket högt värdesätta och det är endast Xinus inkarnater som har bestämmanderätt över dem. Så de används så gott som endast i de absolut viktigaste syftena.

Helmgastarna i V&N tyckte jag faktiskt var helt ok, på gränsen till bra. Om jag någon gång kommer tända brasor med V&N (vilket jag har planerat ett otal gånger, det enda som stoppar mig är min känsla för pengars värde o_O ) så skulle helmgastarna vara bland de få sidorna som jag faktiskt sparade. (Förordet är faktiskt rätt charmigt :gremsmile: )

/Naug, säger sitt

worse

Veteran
Så här ser min lista på arkteyper ut. Det är 40stycken anpassade till min kampanj i Consaber och jag har ändrat ganska mycket så att mundana ska passa mig (läs Song of ice and fire av George RR Matrin), men de kanske kan komma till användning i alla fall.

Mr Brunch

Veteran
" Jag (om jag vore Xinu) hade skickat en Helmgast, högst två, till att fixa det där.. allt annat vore väl slöseri med resurser. Jag förstår egentligen inte vad Xinu-folk skulle vilja göra med Consaber-Thalamur situationen. De har väl annat för sig? "

Jag håller mig tveksam till att skicka något så viktigt som en (eller två) helgastar för att ta hand om ett värdshus med några få rebeller, jag menar helmgastarna är mycket mäktiga varelser som är väldigt få dessutom. Dom lär ha viktigare uppgifter att sköta.
Tja jag hävdar faktiskt att Xinu-folk skulle kunna tänkas bry sig om den konfliken. En av Xinu inkarnaten ägnar ju trots allt all sin energi att få igång det kriget så dom borde bry sig lite om det iallefall...

BraidsMamma

Veteran
Demonen (spoiler)

Jag vet att Romans mundanatrilogi inte har så mycket med EON att göra men är inte de vandöda som demonen använder typ samma sak som Helmgastar??

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Demonen (spoiler)

"ag vet att Romans mundanatrilogi inte har så mycket med EON att göra men är inte de vandöda som demonen använder typ samma sak som Helmgastar??"

Romans trilogi bryter inte med världen Mundana på något vis faktiskt.

Och ja. Det är Helmgastar som är där :gremsmile:

Beror på hur man ser det...

Romans trilogi bryter inte med världen Mundana på något vis faktiskt.
Nja, drakarna i romans böcker är töntigt klena för att inte tala om imkapabla att försvara sig eller löjligt lättlurade (och varför i allsin dar nyttjar de ingen magi???). Boken om drakar försöker rätta till detta misstag. Dessutom unviker roman att svara på hur fasiken dräparna lyckas att ha ihjäl drakarna - för tro mig det innebär problem!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Beror på hur man ser det...

"Nja, drakarna i romans böcker är töntigt klena för att inte tala om imkapabla att försvara sig eller löjligt lättlurade (och varför i allsin dar nyttjar de ingen magi???). Boken om drakar försöker rätta till detta misstag. Dessutom unviker roman att svara på hur fasiken dräparna lyckas att ha ihjäl drakarna - för tro mig det innebär problem!"

Tja, det är väl svårt för Roman att anpassa sig gentemot material som inte finns? :gremwink:

Och drakar hade väl inte börjat skrivas på allvar när han skrev sin trilogi, eller hur?

/Naug

Big Marco

Läskig
Re: Som en modern amerikansk pansarvagn *Spoiler*

Om jag någon gång kommer tända brasor med V&N ... så skulle helmgastarna vara bland de få sidorna som jag faktiskt sparade.

Jag vet inte om jag skall känna mig förolämpad eller smickrad?

Pendragon

Swashbuckler

Tja... V&N är väl primärt Nallo's alster.
Är det du som ligger bakom Helmgastarna månne?

/Joel

Gastono

Hero

Jag har uppfattat deflesta Xinukrigare av olika slag som ganska kraftfulla men jag använder mycket fantasi för att krydda mitt spelledandde.