[Spoilers] Mörkrets moder för spelledare - frågor och diskussion

Mork

Veteran
Då var det klart, efter 25 spelmöten, varav 18 via Zoom, har vi spelat oss igenom Mörkrets moder. Fem av åtta rollpersoner dukade under . Slutet blev dramatiskt, ska inte spoila för mycket här dock. De som återkom till Ambria gjorde det rejält rika, men även fyllda av sår för livet (ökad perm korruption, en vandöd ...).

Nissetotte

Lugal
Eftersom detta ovan har beskrivits vara "en särdeles levande tråd" tänkte jag att det inte skadar att plocka upp den igen :)

Igår påbörjade min grupp Mörkrets moder och akt 1 har hittills bara framkallat glada miner. Det är trevligt att vara tillbaka i Tisla Fäste igen efter två böcker på andra äventyr och känslan av att snart sätta ut på den Symbar-expedition som så många timmar av mental förberedelse har lagts på gav mina spelare en boost. En av dem sa till och med att det är nu som "den här kampanjen börjar ta sig". Det känns som att det är på tiden ;)

En annan sak som var populärt var förberedandet av expeditionen i sig. De har fått en ansenlig belöning på 3000 daler av hertiginnan Esmerelda efter att ha hjälpt henne under SS och dessutom gett henne en artefakt som tilltalade henne. Därför har gruppen råd till att lägga stora resurser på hur omfattande expeditionen ska bli. De gjorde en av sak av att rekrytera med SLP:er som deltagit i tidigare äventyr och som kunde vara intressanta. Bland de rekryterade finns:
  • Serex av Attio
  • Elmendra Vettlös
  • Dagesto och två av hans hejdukar
  • Svarthök (den ovidkommande trubaduren som är med en kort stund i Äventyrspaket 1)
Dessutom drog sig någon till minnes en barbar vid namn Pova som deltagit i de allra första äventyren som gruppen gjorde för 1 1/2 år sedan och som jag hade glömt. Givetvis ville hon följa med! Det blev många kära återseenden. Sammanlagt följer 14 SLP:er med gruppen.

Vill någon annan dela med sig av vilka som rekryterades när ni spelade igenom akt 1? Det hade varit kul att höra om.

Bifur

Veteran
Egentligen bara olika SLP som uppstått till följd av rollpersonernas övriga interaktioner fristående från kanpanjen, förutom Iosefia från Häxhammaren (som säkert kan liknas vid Dagesto för er) och Goriol (som väl inte är en SLP i VV?, han figurerar ju annars i romanerna som underhuggare till Elfeno, men i vår version har han lämnat Solkyrkan och var repreantant för Nattmacka, som var min grupps sponsor).