Nekromanti Sponsring

walium

Ganska töntig, faktiskt
Waaahh!!

Nu har jag hållit på och trixa med det jäkla Paypal eländet ett bra tag. Har ni någon aning om när och var den fyrsiffriga bekräftningskoden kommer att dyka upp? Jag vill också ha en liten medalj vid mitt namn.

Storuggla

Champion
Re: Waaahh!!

Tillsammas med kontobeskedet. :gremsmirk:
Man ska kunna direktköpa enligt Gardener, men det funkar inte för mig. Men men, jag väntar. Min donation kommer under sommaren istället, då servern svettas i värmen. *nickar menande*

Storuggla, hatar sin bank

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Tillsammas med kontobeskedet. "

Men det kan ju dröja en halv evighet! Så länge vill jag inte vänta. Kan man inte helt enkelt ge Gardener eller någon annan admin några spänn på Lincon istället? :gremsmile:

Storuggla

Champion

"Kan man inte helt enkelt ge Gardener eller någon annan admin några spänn på Lincon istället?"

Öh, säkerligen kan du ge dem pengar. Trubblet med den sortens donering har dock diskuterats tidigare i tråden. Vänta bara, unge gåsapåg, tålamod. Låt våra sponsringar komma i vågor hellre än en propp.

Storuggla, zen

Troberg

Sinister eater

Men men, jag väntar. Min donation kommer under sommaren istället, då servern svettas i värmen.
Samma här, jag kommer att skänka en slant senare, när jag dels har mer pengar över än vad jag har idag (om posten verkligen ville bli mer populära skulle de delat ut mer paket och mindre räkningar) och internetbaserade betalningar har nått en säkerhetsnivå jag litar på (eller jag skaffat ett separat kort för internetbetalningar utan kredit och med precis så mycket pengar jag avser att betala på).

Storuggla, hatar sin bank
Tvärtom för mig, jag bankar jag det jag hatar. :gremgrin:

Gardener

Champion

• Klicka på vår PayPal-ikon.
  • Fyll i hur mycket du vill sponsra med i Amount-fältet.
  • Leta upp texten "If you have never paid through PayPal click here" och klicka på knappen click here.
  • Leta upp texten "Location: Outside the U.S." och klicka på Outside the U.S.
  • Fyll i alla fälten på formuläret.
  • Klicka på knappen "Continue" och vänta på att betalningen ska gå igenom.
  • Nu borde du vara på en sammanställningssida där du ser din betalning. Var du inte inloggad på forumet så måste du fylla i det användarnamn du vill att sponsringen ska gälla för. Klicka på Pay-knappen.
  • Nu kommer du till en kvitto-sido. Spara ner den för säkerhets skull. Klicka på Continue så förs du tillbaka till en tacksida
  • Om allt gick bra så ska din användare nu automagiskt ha fått blå färg och en liten medalj. Gå till sponsor-sidan och kontrollera att du är med i listan över sponsorer eller gå tillbaka till forumet .

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hurra!!

Jaha. Nu kan jag inte använda mitt kreditkort med PayPal längre om jag inte skickar över ett fax med en kopia av mitt Id-kort. Det var ju trevligt. Men om nu Gard ska till Lincon så får jag väl ge honom ett förseglat kuvert eller något och försäkra sig om att han kommer ihåg mig. :gremsmile:

Gardener

Champion
Re: Hurra!!

Hur gick det till? Och det är väl bara att göra det om de nu ska jävlas på det sättet.

Istället för att lägga mer arbetsbörda på mig så ser jag mycket hellre att du istället lägger det på dig själv, eller någon annan. Därför att om alla användare ska låta mig göra allt arbete åt dem så har jag inte tid att göra något annat. Ge istället pengarna till någon annan som har ett fungerande paypal-konto eller ett kreditkort och be dem betala in istället. Det blir ungefär lika mycket jobb för den personen som det blir för mig, men jag får en skvätt tid över till att göra annat. Då måste man dock se till att inte vara inloggad på forumet, så att man kan fylla i någon annans användarnamn så att rätt person kommer med bland sponsorerna.

Fel av mig, det blir mindre jobb för den personen som gör så. Eftersom jag ju måste lägga upp ett extra register och fixa ett alternativt sätt att mata in pengar i vårt system.

Jag ber er, gör lite arbete själva istället för att ta den lättaste vägen och låta mig dra hela lasset. Jag klarar inte av det.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Hurra!!

Varför blir du så arg för? Jag vill ge dig och forumet pengar för att garantera er fortsatta överlevnad. Att tekniken krånglar och jag är allmänt klantig är väl ingen anledning att skriva så arga inlägg?

"Fel av mig, det blir mindre jobb för den personen som gör så. Eftersom jag ju måste lägga upp ett extra register och fixa ett alternativt sätt att mata in pengar i vårt system."

Har jag eller någon annan här begärt att du ska göra allt arbete helt på egen hand? Får du inte ständigt tecken på vår uppskattning både i form av pengar och hyllningsinlägg?

Tycker du att jag är en sådan gnällig belastning så tycker jag att du i så fall kan skicka ett privat meddelande där du talar om för mig exakt vad jag gör för fel.

Gardener

Champion
Läs om mitt inlägg, tack.

Du måste uppenbarligen ha läst fel om du tror att jag är arg. Kan meddela att det märks när jag är arg. =]

Jag har ordnat ett sätt att donera pengar för de som vill, och det är detta system som gäller. Tycker man inte det är värt det lilla krånglet att sätta upp ett konto på PayPal eller gå genom någon som redan har det så är det helt frivilligt.

Visst kan jag ta emot pengar på ett konvent och själv betala via PayPal, men vad jag menar är att det lika gärna kan göras av någon annan varför jag tycker det är onödigt att jag ska stå för det jobbet åt alla besökare.

Gardener

Champion
Inget att oroa sig för

Jaja, det är ändå inget ni behöver oroa er för. Det är vi som har pengar innestående hos paypal som eventuellt skulle få ett problem om nu något skulle hända. Men saken är den att det är så otroligt många som använder systemet dagligen utan några problem att chansen är försvinnande liten. Posten har slarvat bort mer pengar för fler personer utan att någon sätter upp en varningssida för det (eller det finns säkert, allt finns ju på internet =]).

De problem som har uppstått snackades det om för några år sedan, men jag har inte hört om några allvarliga saker nyligen.

Men som sagt, ni som bara för över pengar till oss har inget att förlora.

Därmed inte sagt att ni inte ska läsa informationen på sidorna, det är alltid bra att hålla sig uppdaterad om tjänster man utnyttjar.

Gardener

Champion
Re: Jag vill sponsra, men kan inte använda paypal.

Jag undrar samma sak som Insignia, varför kan du inte använda PayPal?

Dessutom kan jag tillägga det som jag har skrivit åtskilliga gånger i detta forum, att det inte är några problem att då fråga en bekant att använda PayPal istället. Det är minst lika lätt för dig, om inte till och med lättare, att göra detta än det är för oss att ordna med någon specialare.

Insignia

Swashbuckler
Man behöver inget kreditkort

Du kan föra över pengar direkt från ett bankkonto, eller först sätta in dem på ditt PayPal-konto via bankgiro.

Gardener

Champion
Re: Svaret är:

Som Insignia skriver, och som jag nämnt åtskilliga gånger här på forumet, så går det alldeles utmärkt att inte använda kreditkort.

Om du tycker det är omständigt att fråga någon att göra inbetalningen åt dig så undrar jag lite smått över hur du tror att all extra tid jag får lägga ner på att hantera betalningar som ska komma in via konstiga vägar. Vem tror du det är mest omständigt för?