Nekromanti Sponsring

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Sponsring
Webbplatsen www.rollspel.nu drivs helt ideellt och har gjorts så utan någon sorts inkomst sedan starten 1999. Vi inom redaktion har själva stått för alla omkostnader och uppgraderingar av serverns hårdvara hittills.Tyvärr klarar vi inte att möta de krav som ställs av den stora ökningen av användare som vi har och den server vi har är alltför ofta överbelastad.Vi behöver därför er besökares hjälp för att kunna betala de löpande kostnaderna för webbplatsen, såväl som uppgraderingar av servern och ... (918 fler tecken)

Gå till artikeln

Mask_UBBT

Hero
Vad som kommer näst-funktion?

Skulle det inte vara lite intressant med lite information om vad som komma skall, sponsringsmässigt?

Den lokala kyrkan här ville samla ihop pengar till ett nytt skyltönster. I flera år hade de en insamlingsbössa vid ingången, och det gick milt sagt seeegt. Sedan kom något med en idé, och lät söndagsskolebarnen(inkl. mig) måla till en stor termometer som de satte upp vid ingången, med texten: "Såhär mycket har vi samlat ihop till det nya fasadfösntret" och så fanns det utmärkt hur mycket pengar som behövdes vid toppen och ett streck för vajre tusing ner till noll. Allteftersom de fick in mer pengar fyllde de i mer röd tush, tills den slutligen var helfull.

Jag tror inte ens det tog ett halvår att få ihop de 85% av pengarna som saknades efter det.

Hursom, jag säger inte det här för att jag vill utmåla Svenska Kyrkan för barnarbete, utan för att jag tycker att en liknande funktion för rollspel.nu åtminstone vore ganska trevlig... "Såhär mycket behöver vi för en ny sever", osv.

/Mask

Johan K

Gammal & dryg
Re: Vad som kommer näst-funktion?

Hemm, det låter ju som en, om inte anant, en ganska kul grej...
Hoppas attd et går att genomföra bara.. :tekopp: