Nekromanti Spontanköpa ett rollspel

Pom

Swashbuckler
Han said:
a) Om spelet tilltalar dig vid första anblicken. Vilket pris skulle du då betala?
Då skulle priset inte spela någon roll. Ja, alltså, jag betalar väl inte flera tusen för ett häfte eller en .pdf, men jag är priviligierad att ha fast inkomst och kan unna mig att köpa rena nöjesprylar då och då. Rollspel är en rätt billig hobby.

Och tro det eller ej, det händer fortfarande att jag köper rollspelsprylar som inte har med D&D/PF att göra.

b) Om det inte tilltalar dig men din nyfikenhet fick dig att bläddra i det och du blev intresserad av vissa företeelser i rollspelet (säg typ regellösningar och berättartekniker). Vilket pris skulle du då betala?
Säg 300:-

c) Är det något speciellt i ett rollspel, annat än priset, som skulle få dig att spontanköpa det?
Saker som väsentligt underlättar någon existerande kampanj jag håller på med och som lätt sätts in i ett annat regelsystem. Lära om fundamentala grejer för att något som fungerar hyggligt skall fungera bättre är ointressant.

Edit: sjabblade med en hakparentes.

Johan K

Gammal & dryg
a) Om spelet tilltalar dig vid första anblicken. Vilket pris skulle du då betala?
Ungefär 400 spänn, det känner jag at jag kan punga ut för ett spel.

b) Om det inte tilltalar dig men din nyfikenhet fick dig att bläddra i det och du blev intresserad av vissa företeelser i rollspelet (säg typ regellösningar och berättartekniker). Vilket pris skulle du då betala?
Kanske upp till 300 spänn.

c) Är det något speciellt i ett rollspel, annat än priset, som skulle få dig att spontanköpa det?
Settingen.