Sporangium

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Snyggt! Känns väldigt mycket bättre : )

Men kommer inte tabellerna i fel ordning? Borde de inte följa stegen i processen? Att inleda med demonkulter blir lite förvirrande om jag har fattat konceptet rätt. Processen du föreslår skapar en ganska öppen värld som inte behöver innehålla klassiska fantasyinslag. Då känns till exempel namn på tavernor som ett onödigt tillägg.

Jag skulle eventuellt lagt tabellerna i anslutning till texterna, men det är nog en smaksak.
De kommer i bokstavsordning nu och, som @Rickard är inne på, skulle man i princip kunna slopa dem helt. Jag vill nog ha kvar dem dock för jag har en tanke om att man ska kunna använda Sporangium som en liten handbok vid spelbordet och då tycker jag att tabellerna är kul och bra. Jag använder dem själv när jag gör grejer.
Jag får också erkänna att jag har en förkärlek för fantasy och att vissa av tabellerna reflekterar det. Men det borde vara lugnt, hoppas jag, eftersom tabellerna ändå bara är där som en slags bonus-material.

Last edited:

clarence redd

FrostByte Books
De kommer i bokstavsordning nu och, som @Rickard är inne på, skulle man i princip kunna slopa dem helt. Jag vill nog ha kvar dem dock för jag har en tanke om att man ska kunna använda Sporangium som en liten handbok vid spelbordet och då tycker jag att tabellerna är kul och bra. Jag använder dem själv när jag gör grejer.
Jag får också erkänna att jag har en förkärlek för fantasy och att vissa av tabellerna reflekterar det. Men det borde vara lugnt, hoppas jag, eftersom tabellerna ändå bara är där som en slags bonus-material.
Aha, då fattar jag! Bokstavsordning är bra, men processordning är mer pedagogiskt skulle jag säga. När du beskriver processen som steg blir det förvirrande när en annan ordning introduceras sist i boken. Iallafall för min stackars stagnerade hjärna : ) Men att samla tabellerna i slutet känns ändå helt rimligt.

Jag ska leta upp en mossig sten och testa att göra en värld.

Nässe

Myrmidon
Coolt! Superintresserad av att köpa mig ett ex när du blir färdig :) Tänker att jag ska (för egen del) koppla ihop det med systemet för att skapa en fisktank, som Krille skrivit och som finns i den tjocka versionen av Fantasy. Riktigt riktigt bra. Kanske ett tips, om du vill/ behöver mer inspiration?