Nekromanti [Spotify] Famous People - en kollaborativ lista

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Slut?

Organ said:
Betyder det att listan är klar? Det sket jag hursomhelst i och slängde nyss in Billy Hunt med The Jam. :gremcool:

/Anders
Inte då! Det har kommit till ännu fler låtar än så också sen jag gjorde min egen lilla best of, och
listan kommer fortsätta vara öppen för tillägg. Jag ville bara pusha för några låtar som jag tyckte var trevlig lyssning utöver att följa temat. :gremsmile:

Lindenius

Swashbuckler
Bidrar med diverse Arthuriana, politiker och såklart Gunde Svan.

//erik. Och Rising förstås. Men han kanske inte är tillräckligt känd :gremcrazy:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Lindenius said:
Bidrar med diverse Arthuriana, politiker och såklart Gunde Svan.

//erik. Och Rising förstås. Men han kanske inte är tillräckligt känd :gremcrazy:
Allt välkommet, även Rising. Vi får väl betänka var vi håller hus trots allt. :gremwink:

Lite paff att det inte fanns nån Guinnevere-låt redan. Jag är ju själv förtjust i Crosby, Stills & Nash-låten som jag ändå helt verkar ha glömt bort i sammanhanget.

seinet

Swashbuckler
En gud är väl en fiktiv person, så jag tog och slängde in Quetzalquatl (den fjäderklädda ormen från sydamerikansk mytologi).

Passade på att slänga in Stephen Lynch - Beelz också som det är ganska uppenbart vem det handlar om när man lyssnar på låten såvida man inte vet det sedan tidigare.

Axel F är ju också en fiktiv person så jag slänger in den med.

"No time for love doctor Jones" (Aqua - Doctor Jones)

Hittade en låt på min spellista av The 69 Eyes med titeln Brandon Lee.

Den vackra ungerska hertiginnan Elizabeth Bathory har fått ge namn åt en låt av Dissection.

Tom Lehrer sjunger om den stora ryska matematikern Lobachevsky i sin låt med just det namnet.

Hittade inte Lehrers version av Wernher von Braun, men hittade en tysk version av samma låt.

Vad är det nu alla heter i Göteborg? :gremwink:
Björn Rosenström - Glenn

Det får bli en tribute till Debbie med, bara så att alla vet att det är jag som lade in den så får det bli Björn Rosenström - Anders Och Jag