G
Guest
Guest
Som jag nu nämnt i tidigare trådar, jag har mitt eget språk när jag skriver regler och jag håller på att utvekla detta mot ett pseudo-programeringsspråk (jobbigt ord tyvärr).
Detta låtsasspråk har tagit mycket inspiration från en del av creatures samt creatures 2 som heter "state variable rules" och är konstruerade för att aldrig ge syntaxfel, detta för att det ska vara lätt att avla mellan djur utan att programmet krashar, men detta gör också systemet lätt att modifiera för folk samt att de till och med kan korsa flera system de gillar.
Nu märker jag att jag inte förklarat lite, i spelbart skick kommer spelet översättas till valfritt språk så att man inte behöver kunna språket men eftersom det ska vara allmänt tillgängligt (helst under gpl men det är ej bestämt än), och nej det ska få vara så lite detaljer som du vill i ditt spel, men jag vill veta "maxstöd" för språket.
Nu till frågan, på grund av målsättningen blir det en begränsad mängd ord och uttryck och jag vill ha möjlighet till detaljrikedom så jag kommer ge ett exempel på detaljerade versioner av styrka, så kan ni säga vad ni tycker om indelningen samt ge exempel på övriga grundegenskaper samt deras detaljer.
Styrka:aha (aha = intelligens)- ärftlig styrketeknik
Styrka:bildning - träningsmöjlig styrketeknik
Styrka:rörlighet - hur udda vinklar man kan vara i utan att tappa kraft i rörelsen typ, svårbeskrivet koncept
Styrka:tålighet - hur mycket du kan ta i utan att skada dig (antagligen som del av styrka)
Styrka - hur mycket du kan ta i överhuvudtaget
Som ni ser har jag bara namn för intelligens i spelet än så länge och det beskriver också vilken typ av intelligens det ska vara.
Detta låtsasspråk har tagit mycket inspiration från en del av creatures samt creatures 2 som heter "state variable rules" och är konstruerade för att aldrig ge syntaxfel, detta för att det ska vara lätt att avla mellan djur utan att programmet krashar, men detta gör också systemet lätt att modifiera för folk samt att de till och med kan korsa flera system de gillar.
Nu märker jag att jag inte förklarat lite, i spelbart skick kommer spelet översättas till valfritt språk så att man inte behöver kunna språket men eftersom det ska vara allmänt tillgängligt (helst under gpl men det är ej bestämt än), och nej det ska få vara så lite detaljer som du vill i ditt spel, men jag vill veta "maxstöd" för språket.
Nu till frågan, på grund av målsättningen blir det en begränsad mängd ord och uttryck och jag vill ha möjlighet till detaljrikedom så jag kommer ge ett exempel på detaljerade versioner av styrka, så kan ni säga vad ni tycker om indelningen samt ge exempel på övriga grundegenskaper samt deras detaljer.
Styrka:aha (aha = intelligens)- ärftlig styrketeknik
Styrka:bildning - träningsmöjlig styrketeknik
Styrka:rörlighet - hur udda vinklar man kan vara i utan att tappa kraft i rörelsen typ, svårbeskrivet koncept
Styrka:tålighet - hur mycket du kan ta i utan att skada dig (antagligen som del av styrka)
Styrka - hur mycket du kan ta i överhuvudtaget
Som ni ser har jag bara namn för intelligens i spelet än så länge och det beskriver också vilken typ av intelligens det ska vara.