Varulv SpringSmash23 - Runda 2

Octagonal

Swashbuckler
Ja. Men inte i denna rundan, utan i nästa. Eftersom vi då vet till 100 % ifall ulven knäckt temat.
Fast varför vänta en runda med att få reda på ifall ulven har knäckt temat när vi kan göra det redan nu??

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Fast varför vänta en runda med att få reda på ifall ulven har knäckt temat när vi kan göra det redan nu??
För att jag inte är helt säker på att vi tänker på allt och täcker alla baser, men i R3 är det matematiskt bevisat. Jag är inte intresserad av att schabbla bort en säker seger för att du inte kan ha is i magen nog och vänta tills nästa runda när det är klart. Jag är definitivt inte intresserad av att posta en massa ledtrådar till temat när du och @Majk är så osäkra som ni är.

Sidd

”Bybo”
Nej, jag tror inte det och jag tolkar alla signaler/fiskningar om att outa som röda just nu, eftersom vi vinner R3 på kupan.
Du vill vänta till sista chansen med 3 kvar och det blir väl ord mot ord mellan alla tre med snarlika argument.

Vad är vitsen med att 2 i lönndom för de andra ska göra upp i kupan nästa runda.
Ponera att vi som Impetigo typ vill lite random ska rösta ut en bybo och nattmordet blir av.
Då är det 3 spelare kvar: 2 sitter i Kupan och kukilurar och den som dansar själv på dansgolvet vet inte vem den ska lita på.

Vi kan redan nu offentligt leka Kupan-leken som Octa föreslår och utse 2 spelare vi litar minst på och bestämma fråga och tid och få öppna svar redan nu.

Octagonal

Swashbuckler
För att jag inte är helt säker på att vi tänker på allt och täcker alla baser, men i R3 är det matematiskt bevisat. Jag är inte intresserad av att schabbla bort en säker seger för att du inte kan ha is i magen nog och vänta tills nästa runda när det är klart. Jag är definitivt inte intresserad av att posta en massa ledtrådar till temat när du och @Majk är så osäkra som ni är.
Vill du förklara? Vad är matematiskt bevisat i R3 som vi inte kan matematiskt bevisa redan nu?

Mitt förslag förbereder även på att ulvarna kan temat och borde fungera i båda fallen. Jag säger ju att jag samtidigt/precis innan ska droppa fakta som visar att jag har koll på ordet. Du ser bara din del, men skriver ju att jag och Majk också ska bevisa oss.

Octagonal

Swashbuckler
Jäkla slick spelat som ulv. Det får jag allt säga, riktigt imponerande faktiskt att gå ut så tidigt så modigt och outa diverse saker. Galet att du varit så pass aktiv också men nu har du nog gått vilse i skogen din lilla ulv 👹 👹 👹

Varför sitter du o skriver privat pm till en stackars Vimes du tror ska rädda dig?

Röst: Anthrox

Anthrox

Men kom igen, varför i hela helvete skulle jag outa snacks i första posten om jag inte visste vad temat var? Jag kör ju knappast rysk roulette med mig själv så fort jag får chansen.
Ja, jag har tänkt utanför lådan med mina snacks. Jag jag tänkte att vi behöver outa snacks tidigt för att luska fram vilka som inte känner till temat. Sen trodde jag väl ärligt talat att ni skulle se kopplingen, men jag kanske överdrivit min tanke bakom det hela. Jag utgick från att temat var vår in i att lista ut saker, men hela planen med att använda kupan som den gjorts gjorde det onödigt. Hade jag tänkt på att göra på det sättet, eller om det hade kommit fram före (vilket iofs hade varit svårt eftersom jag hängde på låset till R1 av ren pepp :D) hade jag ju inte outat snacks direkt. Kalla det oerfarenhet om ni vill, men jag tänkte att vi behövde information att gå på direkt.

@Sidd litar jag på betydligt mycket mer, så om han och @Impetigo är med på planen att outa redan nu så ställer jag mig bakom det.

Octagonal

Swashbuckler
Håller med om att det hade varit helt galet vilket också gör det så genialiskt men din eventuella outning är ju som sagt bara en del i planen. Hur ser du på den som helhet?

Har jag missat något ser jag gärna att du utvecklar (se mina frågor tidigare). Tills dess håller jag kvar min röst.

Dags att ni andra också slänger iväg lite röster nu!!

Sidd

”Bybo”
Jag vill att vill att vi idag reder ut om temat är spoilat eller ej.

Jag vet att jag och Impetigo kan temat.
Jag förstår det som att Octagonal kan temat.

Jag tror att Anthrox och Majk redan vet temat MEN vill att de idag i god tid innan deadline tex kl17:00 leker Bikupe-leken i den öppna tråden.
För att säkerställa att temat är ute.

Jag tror alltså att det inte kommer att ge så mycket för oss ändå men vill verkligen inte att 3 stackare ska sitta å glo argsint på varandra imorgon.

Vi kan förhoppningsvis sen reda ut det här idag.

@Majk
@Anthrox

Bekräfta så låter vi Impetigo eller Octagonal välja kontrollfråga.

Röst: @Anthrox

Sidd

”Bybo”
@Sidd, varför litar du på @Octagonal så mycket?
Mitt fiskande i natt om temat är svårbedömt.
Väldigt rödande förstås att inte svara tydligt korrekt å visa klar kännedom om temat.
Svarar dock heller inget fel och håller sig till er ”hålla-tyst”-linje som argument.
Det kanske var för ”tydliga” frågor?

Octa skriver idag ett antal poster jag själv kunnat skrivit (om jag bara inte vore så feg å Impetigo inte med VERSALER skulle hytta åt mig å vara tyst)- octa framstår idag som grön!

Sidd

”Bybo”
Jag vill förstås att Majk tar över tråden och ger sin syn på spelet och svarar på lyfta frågor ochså.

Majk och Anthrox behöver tillsammans diskutera läget och mitt förslag om kl 17:00 idag.

Röst: @Majk

Anthrox

Octa framstår som grön väldigt sent, efter att vi andra redan dragit en mängd tunga lass, dragit fram massor med information etc. Att då komma in sent, när hela brädet börjat öppna upp sig och försöka framstå som bror duktig ger jag inte mycket för. Tycker det mest ser ut som att Octa kapitaliserar på att vi håller på att vinna och försöker dribbla bort rundan, outa temat och misstänkliggöra mig för att ta sig till R3.
Nu börjar jag bli orolig för att Octa är den andra ulven och de listade ut temat efter att Vimes fastnat i kupan och redan var körd.

Och @Majk har jag misstänkt sen början, så där är ju inget nytt under himlen.

Anthrox

Röstar vi ut mig här kommer troligtivs @Sidd gå på nattmordet (Sidd är grönaste spelaren).
Då har ni kvar i R3:
Majk, som spelat sketchy hela tiden och gjort massor med röda flaggor.
Octa, som flygit under radarn i princip hela R1 och knappt gjort något, förrän nu när det mesta har krystalliserats och massor med information redan ligger ute.
Impe, som kan ha gjort en masterplan, men som jag håller för väldigt osannolik.

Sidd

”Bybo”
Röstar vi ut mig här kommer troligtivs @Sidd gå på nattmordet (Sidd är grönaste spelaren).
Då har ni kvar i R3:
Majk, som spelat sketchy hela tiden och gjort massor med röda flaggor.
Octa, som flygit under radarn i princip hela R1 och knappt gjort något, förrän nu när det mesta har krystalliserats och massor med information redan ligger ute.
Impe, som kan ha gjort en masterplan, men som jag håller för väldigt osannolik.
Därav borde även du vara intresserad av att lösa upp denna knut nu idag i god tid innan deadline med @Majk 👍

Förstår inte att du inte vill ta chansen att mer gröna dig och Majk genom att ni svarar rätt på nån klurig kontrollfråga som Impetigo fixar.

Spelet går ut på att inte bara hitta ulvar (man behöver vara aktiva då och inte försöka tysta diskussioner) utan
också att på bra sätt göra allt för att ”gröna sig” själv i de andras ögon.

Och ge oss en kommentar @Anthrox på dina fraser och varför de sticker ut.
Verkar som att du undviker detta och hamnar i försvarsläge i stället för att försöka finna nåt vettigt.

Sidd

”Bybo”
Octa framstår som grön väldigt sent, efter att vi andra redan dragit en mängd tunga lass, dragit fram massor med information etc. Att då komma in sent, när hela brädet börjat öppna upp sig och försöka framstå som bror duktig ger jag inte mycket för. Tycker det mest ser ut som att Octa kapitaliserar på att vi håller på att vinna och försöker dribbla bort rundan, outa temat och misstänkliggöra mig för att ta sig till R3.
Nu börjar jag bli orolig för att Octa är den andra ulven och de listade ut temat efter att Vimes fastnat i kupan och redan var körd.

Och @Majk har jag misstänkt sen början, så där är ju inget nytt under himlen.
Håller med dig om att Octa varit alldeles för lågflygande och att det är lättare senare i spel att fundera ut bra poster.
Sätter tyvärr inte nån färg pån för det.

Anthrox

Därav borde även du vara intresserad av att lösa upp denna knut nu idag i god tid innan deadline med @Majk 👍

Förstår inte att du inte vill ta chansen att mer gröna dig och Majk genom att ni svarar rätt på nån klurig kontrollfråga som Impetigo fixar.

Spelet går ut på att inte bara hitta ulvar (man behöver vara aktiva då och inte försöka tysta diskussioner) utan
också att på bra sätt göra allt för att ”gröna sig” själv i de andras ögon.

Och ge oss en kommentar @Anthrox på dina fraser och varför de sticker ut.
Verkar som att du undviker detta och hamnar i försvarsläge i stället för att försöka finna nåt vettigt.
Jag har redan sagt att jag är med på planen, om även @Impetigo tycker att det är en bra idé. Dig och Impetigo är de enda jag lyssnar på just nu. Octa försöker dribbla bort sig själv ur fokuset enligt mig.

Mina fraser? Inte fan vet jag varför Basenanji valde att de skulle se ut som de gjorde. Jag fick, som precis alla andra, tre slumpmässiga från hans lista. Jag har påtalat det flera gånger att fraserna egentligen är helt värdelösa, för det enda tillfället då de betyder något är om två personer säger att de har samma.

Impetigo

Ärkebiskop
Jag hinner tyvärr inte läsa allt som skrivits.

@Basenanji käns som en ganska rejäl bynerf att korta ned denna rundan eller? Med sömn, jobb och efterjobbetaktoviteter blir rundan ca två timmar lång, svårt att hinna resonera och i princip omöjligt att använda våra byverktyg…

Byns styrka har hela tiden varit vårt tema. Det starkaste tänkbara vapnet som kan döda bådeen och två ulvar så länge vi inte aktivt sabbar det.

Alla utom bb7 och möjligtvis jag har aktivt sabbat vårt vapen och fortsätter att sabba det oavsett hur många gånger de uppmanas att sluta.

Jag är för att outa under organiserade former, med tiden kommer byn bara ge fler och bättre ledtrådar, det är bara att acceptera som ett faktum.

Jag föreslår att @Anthrox @Octagonal och @Majk svarar på min föreslagna kontrollfråga feån slutet av r1 exakt klockan 19.00.00 och att de reovisar svaret (ett positivt heltal mellan 1 och 1000) i form av en mening för varje siffra som med ord beskriver vilken siffran är, poängen är att det inte ska gå att snabbt copy-pasta.

Exempel: svaret är 678: Sex kan det bli barn av. Sju var dvärgarna i sagan. Åtta påminner om kung Octar i Svavelvintet.

Jag ska försöka läsa i kapp senare under dagen men det är tveksamt om jag hinner läsa allt eller skriva så mycket.

Pga fraserna som är helt fel, det enda de liknar är ”agil content creation” och den var det Vimes som droppade. Jag tror att Vimes hittat på fraserna baserat på sin tänkta förkunskap om Framgångståget.

Anthrox

Jag hinner tyvärr inte läsa allt som skrivits.

@Basenanji käns som en ganska rejäl bynerf att korta ned denna rundan eller? Med sömn, jobb och efterjobbetaktoviteter blir rundan ca två timmar lång, svårt att hinna resonera och i princip omöjligt att använda våra byverktyg…

Byns styrka har hela tiden varit vårt tema. Det starkaste tänkbara vapnet som kan döda bådeen och två ulvar så länge vi inte aktivt sabbar det.

Alla utom bb7 och möjligtvis jag har aktivt sabbat vårt vapen och fortsätter att sabba det oavsett hur många gånger de uppmanas att sluta.

Jag är för att outa under organiserade former, med tiden kommer byn bara ge fler och bättre ledtrådar, det är bara att acceptera som ett faktum.

Jag föreslår att @Anthrox @Octagonal och @Majk svarar på min föreslagna kontrollfråga feån slutet av r1 exakt klockan 19.00.00 och att de reovisar svaret (ett positivt heltal mellan 1 och 1000) i form av en mening för varje siffra som med ord beskriver vilken siffran är, poängen är att det inte ska gå att snabbt copy-pasta.

Exempel: svaret är 678: Sex kan det bli barn av. Sju var dvärgarna i sagan. Åtta påminner om kung Octar i Svavelvintet.

Jag ska försöka läsa i kapp senare under dagen men det är tveksamt om jag hinner läsa allt eller skriva så mycket.

Pga fraserna som är helt fel, det enda de liknar är ”agil content creation” och den var det Vimes som droppade. Jag tror att Vimes hittat på fraserna baserat på sin tänkta förkunskap om Framgångståget.
Du menar mattegrejen?

Impetigo

Ärkebiskop
Du menar mattegrejen?
Ja, och jag nöjer mig nog med att du ger oss svaret när det passar iom att du står högst på misstankelistan, är online nu och att det inte kostar så mycket att ge ulvarna svaret.

Det räcker med siffrorna då, meningarna blir lverflödiga när bara en person svarar.

Räkna noga bara så att du verkligen får rätt siffror.