Varulv SpringSmash23 - Runda 2

Impetigo

Ärkebiskop
Nu har du ryggen mot väggen, @Anthrox

Antingen svarar du på kontrollfrågan eller också röstas du ju ut.

Vi behöver inte vänta på nån viss tidpunkt, bara ge oss det positiva heltalet rätt upp och ned. Vi hittar på en annan kontrollfråga till @Majk och @Octagonal om det behövs.

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Men jeezus, tagga ner lite. Jag sa ju att jag hade saker att göra idag och kan inte sitta vid datorn hela tiden. Och när Basenanji sa att tiden flyttades fram så fanns det ju ingen anledning till att stressa med något längre, så varför var det plötsligt så viktigt att vi gör det skitsnabbt @Octagonal ? Vi kom ju överens om att köra vid 19.00 ikväll, så det var vad jag var inställd på. Och jag tänker fortfarande inte ge info om temat till ulv-octa, så vi gör det alla tre samtidigt. Om ni vill flytta tiderna så fine, men ni kan ju se till så att alla är med på att ni gör det innan ni börjar skrika varg. Det börjar bli lite tröttsamt hur mycket Octa försöker få mig att framstå som den sista ulven och ni andra bara sväljer hans skit med hull och hår.

Impetigo

Ärkebiskop
Men jeezus, tagga ner lite. Jag sa ju att jag hade saker att göra idag och kan inte sitta vid datorn hela tiden. Och när Basenanji sa att tiden flyttades fram så fanns det ju ingen anledning till att stressa med något längre, så varför var det plötsligt så viktigt att vi gör det skitsnabbt @Octagonal ? Vi kom ju överens om att köra vid 19.00 ikväll, så det var vad jag var inställd på. Och jag tänker fortfarande inte ge info om temat till ulv-octa, så vi gör det alla tre samtidigt. Om ni vill flytta tiderna så fine, men ni kan ju se till så att alla är med på att ni gör det innan ni börjar skrika varg. Det börjar bli lite tröttsamt hur mycket Octa försöker få mig att framstå som den sista ulven och ni andra bara sväljer hans skit med hull och hår.
Ok, 19.00.00 då, vi har ju tid nu som du säger.

INGA FLER LEDTRÅDAR OM TEMAT INNAN KONTROLLFRÅGORNA BESVARATS!

@Majk @Octagonal

Octagonal

Swashbuckler
Ok, 19.00.00 då, vi har ju tid nu som du säger.

INGA FLER LEDTRÅDAR OM TEMAT INNAN KONTROLLFRÅGORNA BESVARATS!

@Majk @Octagonal
Är på jobb då och kommer inte kunna tajma in den tiden. Har smulat tidigare och kan ge koppling till temat alternativt droppa temat efter er ifall det behövs.

Anthrox

Är på jobb då och kommer inte kunna tajma in den tiden. Har smulat tidigare och kan ge koppling till temat alternativt droppa temat efter er ifall det behövs.
Men lägligt, gå och häng upp dig själv i en flaggstång i kina din ulv!

Anthrox

Anledningen till mitt snacksval är för att som jag sa ville jag ha något som var tillräckligt nära, men ändå aslångt borta. Detta för att kunna droppa det direkt för att a) vara nattskyddad, b) visa mig grön och c) throwa ulvarnas game genom svårtydda snacks. Jag ville att de andra byborna såg hur jag tänkte, men också gav inte riktigt helt kosher information till ulvarna. När jag planerade det här så såg jag ju heller inte riktigt strategin med kupan som vi kom att använda, utan tänkte att vi skulle behöva lösa det här med temat. Så därför fokuserade jag på hur vi kunde komma att outa temat, utan att faktiskt outa temat. Sen såg jag som sagt också snacksen som en bra källa till information för att kunna pricka ulvar redan i R1, eftersom om alla postar snacks så borde det vara ganska tydligt med vilka som ljuger (och ju senare någon outar snacks, desto scumare person). Detta skulle givetvis ENBART funka om jag outade snacks först, varpå jag gjorde det.

Impetigo

Ärkebiskop
Kan du ge förslag på tider som passar bättre?

Octagonal

Swashbuckler
Börjar jobba nu 15:00-23:00

Ge mig någon annan kontrollfråga eller låt mig droppa temat. Är ganska säker på att jag kan visa att jag har koll på temat ifall det behövs.

Impetigo

Ärkebiskop
Börjar jobba nu 15:00-23:00

Ge mig någon annan kontrollfråga eller låt mig droppa temat. Är ganska säker på att jag kan visa att jag har koll på temat ifall det behövs.
Vi har ingen brådska som sagt. Kom med förslag på tider i morgon.

Allt innan deadline 20.00 funkar.

Anthrox

Du vet att den rösten gäller enligt reglerna va?
Vid lika mellan spelare väger först röst över.
När du hoppar tappar du även trovärdighet i ditt ställningstagande.
Vadå, på allvar?
Vafalls! Han är ju inte ens med i spelet ju!
Jag ville ju bara vara lite rolig :(

Majk

Veteran
Tokmycket att göra idag.
Angående mina fraser så är det så Basenanji skrivit i mitt meddelande, tänkte att det var bäst att skriva som det stod och inte ändra något.

Jag förstod inte riktigt hur bikupan skulle användas på ett bra sätt för byn i början av spelet, var väl lite för snabb att hänga på de mer erfarna då jag känner mig ganska ny. När Impetigo kom med sitt förslag tyckte jag att det var kanon, nu kunde jag se spelet på ett nytt sätt.

Vet att jag inte gjorde det lättare för oss bybor när jag fuckade upp fraserna med BB7. Men jag har inga problem att svara på kontrollfrågor då jag vet att jag är bybo.
Har jag förstått det rätt att jag, Anthrox och Octa ska skriva meningar på varje tal enligt tabellen som postades tidigare? klockan 19?

Octagonal

Swashbuckler
Tokmycket att göra idag.
Angående mina fraser så är det så Basenanji skrivit i mitt meddelande, tänkte att det var bäst att skriva som det stod och inte ändra något.

Jag förstod inte riktigt hur bikupan skulle användas på ett bra sätt för byn i början av spelet, var väl lite för snabb att hänga på de mer erfarna då jag känner mig ganska ny. När Impetigo kom med sitt förslag tyckte jag att det var kanon, nu kunde jag se spelet på ett nytt sätt.

Vet att jag inte gjorde det lättare för oss bybor när jag fuckade upp fraserna med BB7. Men jag har inga problem att svara på kontrollfrågor då jag vet att jag är bybo.
Har jag förstått det rätt att jag, Anthrox och Octa ska skriva meningar på varje tal enligt tabellen som postades tidigare? klockan 19?
Maik vi löser det imorrn istället nu när rundan förlängdes.

Octagonal

Swashbuckler
Jag föreslår att vi kör 12:00. Att dra ut på det är bara dåligt. Ifall ulvarna redan vet temat är det jättedumt att vi fastnar och diskuterar detta istället för diskutera vad det isåfall innebär.
Är det inte så ger vi bara ulvarna mer tid att lista ut temat vilket också är dåligt.

I övrigt vill jag ha mer från Majk, Anthrox (ulv kandidat 1) och Impetigo. Återkommer mer konkret imorrn men det bygger på mina poster där jag analyserar/ger mina tankar kring alla olika spelare vilket gjordes tidigare idag.

Sidd

”Bybo”
För att jag inte är helt säker på att vi tänker på allt och täcker alla baser, men i R3 är det matematiskt bevisat. Jag är inte intresserad av att schabbla bort en säker seger för att du inte kan ha is i magen nog och vänta tills nästa runda när det är klart. Jag är definitivt inte intresserad av att posta en massa ledtrådar till temat när du och @Majk är så osäkra som ni är.
Den här posten är konstig: en dialog mellan Octa och Anthrox:
- Anthrox påstår att Majk och Octa är ”så osäkra” ang temat.

För mig så stämmer inte det alls @Anthrox

@Octagonal tex skriver ju till dig i denna dialog att denne gärna vill pröva upp till bevis men olika förslag på kontrollfrågor: verkar ju inte speciellt orolig, alltså ej osäker?

Anthrox förhala inte det här nu mer👍

Anthrox

Nu orkar jag inte med den här häxjakten mer.

FYRA färger i en kortlek, SEX är inte en BioBunker

Kan vi fokusera på att @Octagonal försöker pressa ut vad temat är nu och att @Majk lägligt försöker flyga under radarn varje gång det hettar till för någon annan?