Varulv SpringSmash23 - Runda 2

Octagonal

Swashbuckler
@Majk är online, men säger ingenting. Droppa tema nu, du är mest suspekt.
Blir bara säkrare och säkrare här. Gör allt för att ingen (Anthrox själv ska behöva outa) men ser gärna att Majk ger dig svaret. Det blir fler o fler saker som inte riktigt går ihop.

Octagonal

Swashbuckler
Anthrox nu blir det väldigt mycket krut på dig. Är det nu så att du mot alla odds är god är det dags att bli lite samarbetsvillig och hjälpa byn inför en evenetuell 3e runda.
Så istället för att du slingrar dig hade jag gärna sett att du kanske mer utförligt ger dina tankar kring oss andra spelare. Gärna att du även svarar på våra frågor.

Sidd

”Bybo”
Är upptagen mellan 13-15. Kan innan eller efter.

@Sidd Varför gjorde du hjärtögonemoji på Anthrox felaktiga svar imorse?
Tyckte hans post började lite hjärtskrikande surt så att jag ville bara peppa lite att vi inte menar nåt personligt med att pressa honom.

Majk

Veteran
Hur blir det med med outning? Jag har möte och ska hålla i utbildning kl 13-15.

Sidd

”Bybo”
15:00 är spikat att reda ut detta mellan er tre.

Ni ska summera bokstävernas (temat) värde.
Det talet ska ni samtidigt skriva med ord.
Antal ord som antalet siffror vore praktiskt.

Om det är tex 86 så skulle orden kunna vara oändligt snusk🤪 som @Impetigo skulle utrycka sig.
Jag skulle aldrig bete mig så.

Den vars post hamnar sist kommer jag rösta på om alla svarar rätt.

@Anthrox
@Majk
@Octagonal

Använd följande tabell för värdet på varje bokstav:
A1
B2
C3
D4
E5
F6
G7
H8
I9
J10
K11
L12
M13
N14
O15
P16
Q17
R18
S19
T20
U21
V22
W23
X24
Y25
Z26
Å27
Ä28
Ö29

Återkoppla att ni räknat rätt och beredda.

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Ljug aldrig som bybo. Ge oss det rätta svaret på kontrollfrågan nu om du har det.
Sorry, det är första gången för mig så jag kan inte alla Dos och Don'ts.
1530 funkar för mig.

Sidd

”Bybo”
Då laddar jag för med lite poppcorn till 15:30👍

@Octagonal vakna nu din lågflygare å sluta bete dig som en gammal stofil.

Det är SpringSmash23
Majk, Anthrox och du ska bygga en akrobatisk pyramid på dansgolvet nu som visar en magisk siffra kom ut från garderoben nu!

Strategic Commerce Tactician Sidd tränger in sig i discobåset och drar igång en gammal vinyl:

Impetigo

Ärkebiskop
Alla har uttryckligen meddelat att de kan delta 15.30, antingen med ord eller like-knapp!

Obligatorisk närvaro!

Om någon tycker att matten eller frågan är krånglig är det sista chansen att hojta nu för 15.30.00 är deadline och allt annat än korrekta svar kommer hånas och hänsynslöst avdödas medelst nassepingis (värsta av tänkbara öden)!

Octagonal

Swashbuckler
Frodo vandrar länge och väl. Men turligt nog inte alldeles själv hela vägen. Ringens brödraskap på 9 tappra själar vandrar genom Midgård med bestämda steg mot Mordor och domedagsberget. Förutom Frodos tunga börda och last smiddes även andra ringar. Människorna fick självklart sina att bli korrumperade av. Dvärgarna likaså. Men hur många fick egentligen alverna?
Där har vi dom två siffrorna som tillsammans bildar talet vi söker.

Sidd

”Bybo”
Frodo vandrar länge och väl. Men turligt nog inte alldeles själv hela vägen. Ringens brödraskap på 9 tappra själar vandrar genom Midgård med bestämda steg mot Mordor och domedagsberget. Förutom Frodos tunga börda och last smiddes även andra ringar. Människorna fick självklart sina att bli korrumperade av. Dvärgarna likaså. Men hur många fick egentligen alverna?
Där har vi dom två siffrorna som tillsammans bildar talet vi söker.

Röst: @Octagonal