Nekromanti Squad Leader

Organ

Out of time, out of mind
Jag har under många år varit en stor anhängare av Squad Leader. Dessvärre har det legat nere under ett par år då jag inte har haft någon att spela med då de jag spelar rollspel med har aldrig varit särskilt inne på brädspel. Nu har jag dock fått en nytändning då en av dem plötsligt insett att SL ju är hur j-a bra som helst (nått jag tjatat om i flera år, men lyssnade de? Icke!). Hursomhelst har det varit lögn i helsike att hitta något SL-relaterat på nätet. Alla sidor verkar ha snöat in på Advanced Squad Leader och förutom ett par undantag har jag kammat noll. Så, finns det nån därute som vet nån bra SL-sida som de kan tipsa om?

/Anders (som verkar vara rätt ensam i sin SL-fanatism)

Organ

Out of time, out of mind
Tack för tipset. Advancephase.com och och ett fåtal personliga småsidor är de enda jag lyckats hitta. Kan det verkligen vara så illa att de är de enda somn finns!?!?!?!?!

/Anders (som förövrigt skall spela "Hill 621" ikväll :gremgrin:)

Tobias Eliasson

Veteran
Tyvärr är det nog som så att intresset är mycket större för ASL än vanliga SL. Själv har jag inte spelat något av spelen ännu, men planerar att börja med ASL inom kort.

Organ

Out of time, out of mind
>Själv har jag inte spelat något av spelen ännu, men planerar att börja med ASL inom kort.

Det tycker jag definitivt du skall göra, SL/ASL är alldeles för bra för att hoppa över! Nu när ASL kommit i tryck igen efter många år i spellimbo ligger det väl bra till att börja där. Tyvärr har dock ASL en VÄLDIGT mycket högre inlärningströskel än SL. Så det ligger tyvärr en hel del sanning i det gamla ASL-skämtet:

"The best way to learn how to play ASL is to have someone show you the rules. If you don't have someone to show you the rules.........No, have someone show you the rules".

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
>Jag har redan hittat människor som kan tänka sig att lära ut det, så det skall nog inte vara några problem.

Jamen då har du ju ingen ursäkt alls att inte sitta böjd över ett spelbräde med sinnet fyllt av kulspruteknatter, Smoke counters och brinnande T-34or :gremgrin:

>Om du spelar ASL också, häng med i gemenskapen på www.aslsweden.com vetja!

Det skall jag definitivt kolla upp. Tack för tipset.

/Anders