Luffemannen
Veteran
Hejsan!
Jag går rakt på sak. Jag ska göra en undersökning över vilket Squaresoft-spel som ni gamers tycker är bäst. Undersökningen ska hålla på en månad på flera olika svenska forum. Den 22 juli sätter jag stopp för alla trådar.
Ni ska skriva upp de Squaresoft spel ni gillar mest alltså. Ni sätter en placering på dem, från 1-5. 1 är bäst, 5 är sämst, men kom ihåg att om man ger ett spel 5 så får spelet ändå en röst så sätt inte spel som ni tycker är dåliga på placering 5. Om ni inte förstod hur man ska göra så se exemplet nedan:
1. Final Fantasy 9
2. Final Fantasy 7
3. Chrono Trigger
4. Super Mario RPG
5. Secret of Mana
Ni kanske har svårt att komma på vilka spel Squaresoft har gjort. Nedan finner ni en lista med ett flertal exempel, självklart inte alla spel.
Threads of Fate
Bushido Blade
SaGa Frontier
SaGa Frontier 2
Saga Frontier 3
Secret of Mana
Legend of Mana
Parasite Eve
Parasite Eve 2
The Bouncer
Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars
Vagrant Story
Xenogears
Chrono Trigger
Chrono Cross
Final Fantasy
Final Fantasy 2
Final Fantasy 3
Final Fantasy 4
Final Fantasy 5
Final Fantasy 6
Final Fantasy 7
Final Fantasy 8
Final Fantasy 8
Final Fantasy 9
Final Fantasy 10
Final Fantasy: Tactics
Final Fantasy: Mystiq quest
Final Fantasy Legend
Final Fantasy Legend 2
Final Fantasy Legend 3
Final Fantasy Adevnture
m.fl. m.fl.
Regler:
* Alla får enbart skriva en gång/forum.
* Spel som t.ex. Super Mario RPG, där Squaresoft har medverkat i utvecklingen, är tillåtna.
* Det är tillåtet att inte skriva alla fem, men helst ska fem spel vara presenterade.
Jag hoppas det är många som svarar och att det blir ytterst få inlägg med svar som, ”Äh, jag har svårt att välja, jag tror Chrono Trigger ska ligga först, men jag är inte säker” osv. Jag tror ni fattar vad jag menar …
Sådär då… Låt omröstningen börja!
Jag går rakt på sak. Jag ska göra en undersökning över vilket Squaresoft-spel som ni gamers tycker är bäst. Undersökningen ska hålla på en månad på flera olika svenska forum. Den 22 juli sätter jag stopp för alla trådar.
Ni ska skriva upp de Squaresoft spel ni gillar mest alltså. Ni sätter en placering på dem, från 1-5. 1 är bäst, 5 är sämst, men kom ihåg att om man ger ett spel 5 så får spelet ändå en röst så sätt inte spel som ni tycker är dåliga på placering 5. Om ni inte förstod hur man ska göra så se exemplet nedan:
1. Final Fantasy 9
2. Final Fantasy 7
3. Chrono Trigger
4. Super Mario RPG
5. Secret of Mana
Ni kanske har svårt att komma på vilka spel Squaresoft har gjort. Nedan finner ni en lista med ett flertal exempel, självklart inte alla spel.
Threads of Fate
Bushido Blade
SaGa Frontier
SaGa Frontier 2
Saga Frontier 3
Secret of Mana
Legend of Mana
Parasite Eve
Parasite Eve 2
The Bouncer
Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars
Vagrant Story
Xenogears
Chrono Trigger
Chrono Cross
Final Fantasy
Final Fantasy 2
Final Fantasy 3
Final Fantasy 4
Final Fantasy 5
Final Fantasy 6
Final Fantasy 7
Final Fantasy 8
Final Fantasy 8
Final Fantasy 9
Final Fantasy 10
Final Fantasy: Tactics
Final Fantasy: Mystiq quest
Final Fantasy Legend
Final Fantasy Legend 2
Final Fantasy Legend 3
Final Fantasy Adevnture
m.fl. m.fl.
Regler:
* Alla får enbart skriva en gång/forum.
* Spel som t.ex. Super Mario RPG, där Squaresoft har medverkat i utvecklingen, är tillåtna.
* Det är tillåtet att inte skriva alla fem, men helst ska fem spel vara presenterade.
Jag hoppas det är många som svarar och att det blir ytterst få inlägg med svar som, ”Äh, jag har svårt att välja, jag tror Chrono Trigger ska ligga först, men jag är inte säker” osv. Jag tror ni fattar vad jag menar …
Sådär då… Låt omröstningen börja!