Jag vill, jag vill! Speciellt null state.krank said:Om det mot förmodan skulle finnas tid över, så finns det npg risk att jag vill provspela VÄRMEDÖD och/eller Null State också...
Jag vill, jag vill! Speciellt null state.krank said:Om det mot förmodan skulle finnas tid över, så finns det npg risk att jag vill provspela VÄRMEDÖD och/eller Null State också...
Awesome. Borde gå att ordna, tycker man, om intresse finns. Frågan är hur arrangörerna känner inför dylika spontana arrangemang. Jag vill ju inte göra ett officiellt arr av det då jag just nu varken vet om spelet blir klart eller om jag vågar =)Magnus Edlund said:Jag vill, jag vill! Speciellt null state.
Det är väl bara att sätta sig i ett hörn och spela? Eller? Varför skulle arrangörerna ha något emot det?krank said:Awesome. Borde gå att ordna, tycker man, om intresse finns. Frågan är hur arrangörerna känner inför dylika spontana arrangemang. Jag vill ju inte göra ett officiellt arr av det då jag just nu varken vet om spelet blir klart eller om jag vågar =)
Så länge man betalat för sig har arrangörerna nog inget emot spontanspel.Magnus Edlund said:Det är väl bara att sätta sig i ett hörn och spela? Eller? Varför skulle arrangörerna ha något emot det?
krank said:Jag blev intresserad av:
- Den transformerade mannen
- Som man sår...
- Fönster mot det förgångna
- Skälmarnas furste
- Försvunna barndomsminnen
- Iskallt Inferno
Samt föreläsningar:
- Att analysera brädspel
- Rollspel och filmen i stridens hetta
- Det traditionstyngda rollspelandet
- Det sticker till lite
- Att skriva friform
- Spelvärldar
Så; det är t.om mer jag är intresserad av här än på årets GC. Hade egentligen tänkt att hoppa årets SSK, men det ser ut att bli svårt...
Mja, jag är mest intresserad av hur du gör - vad du fokuserar på, hur du konkret arbetar (från vag idé till färdig text), hur du tänker kring spelvärldsfokus (bred spelvärldspresentation där rollpersoner kan vara lite vad som helst vs. lite smalare där rollpersonerna har en fast roll), hur man gör en spelvärld spelbar, hur man skriver en spelvärld som uppmuntrar till och inspirerar till konkreta äventyr och hinder...Mekanurg said:Någon som har några uppbyggliga synpunkter på saker jag borde ta upp i mitt föredrag om spelvärldar?
Behöver du spelare till någon av dessa?krank said:Jag blev intresserad av:
- Den transformerade mannen
- Som man sår...
- Fönster mot det förgångna
- Skälmarnas furste
- Försvunna barndomsminnen
- Iskallt Inferno
Hur i helsike vet man när de olika passen är? Jag fattar ingenting. Finns det något schema någonstans?krank said:Det där Mouse Guardspelandet; ville ni ha med mig där eller? I dagsläget har min spelgrupp bokat upp fredagen och söndagen, vad jag förstått. Jag har lördagen fri. Då tänkte jag då ev. spela MG, men i övrigt kolla vilka föreläsningar jag hinner med samt speltesta Null State.
Jag har inte den blekaste aning...Magnus Edlund said:Hur i helsike vet man när de olika passen är? Jag fattar ingenting. Finns det något schema någonstans?
Så.Magnus Edlund said:Ah. NU finns det ett schema. När föranmälningarna är stängda.
http://anmalan.stockholmsspelkonvent.se/schema/
1. Eftersom krank är uppbokat fredag+söndag, så säger jag lördag kl 10-15.Cybot said:Så.Magnus Edlund said:Ah. NU finns det ett schema. När föranmälningarna är stängda.
http://anmalan.stockholmsspelkonvent.se/schema/
1. Vilket Mouseguard pass kör vi?
2. Vem betalar i förväg (Mouse guard alltså, har ju betalat konventsgrejerna)?
Och mer generellt.... När körs de diverse föreläsningarna (är intresserad av Spelvärldar, det tradtionstyngda[...] och Bring it on!)?
P.S: Plockar väl med mig min Munchkin kortlek om det är någon som vill spela en omgång eller två.