Nekromanti SSK

Dilandau

Myrmidon
krank said:
Om det mot förmodan skulle finnas tid över, så finns det npg risk att jag vill provspela VÄRMEDÖD och/eller Null State också...
Jag vill, jag vill! Speciellt null state.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Magnus Edlund said:
Jag vill, jag vill! Speciellt null state.
Awesome. Borde gå att ordna, tycker man, om intresse finns. Frågan är hur arrangörerna känner inför dylika spontana arrangemang. Jag vill ju inte göra ett officiellt arr av det då jag just nu varken vet om spelet blir klart eller om jag vågar =)

Dilandau

Myrmidon
krank said:
Awesome. Borde gå att ordna, tycker man, om intresse finns. Frågan är hur arrangörerna känner inför dylika spontana arrangemang. Jag vill ju inte göra ett officiellt arr av det då jag just nu varken vet om spelet blir klart eller om jag vågar =)
Det är väl bara att sätta sig i ett hörn och spela? Eller? Varför skulle arrangörerna ha något emot det?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Magnus Edlund said:
Det är väl bara att sätta sig i ett hörn och spela? Eller? Varför skulle arrangörerna ha något emot det?
Så länge man betalat för sig har arrangörerna nog inget emot spontanspel.

Men på en del tidiga Stockholms spelkonvent var det påfallande många som drällde in utan att betala* och satt hela konventet och spelade medhavda spel. Inte schysst, tycker jag, då konventet faktiskt betalar massor av pengar i hyra för det utrymme som utnyttjas av snyltarna.

* Policyn var då att besökare som inte deltar i något arrangemang ska kunna knata runt på konventet och se vad det hela handlar om – utan att behöva betala något.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
krank said:
Jag blev intresserad av:

- Den transformerade mannen
- Som man sår...
- Fönster mot det förgångna
- Skälmarnas furste
- Försvunna barndomsminnen
- Iskallt Inferno

Samt föreläsningar:
- Att analysera brädspel
- Rollspel och filmen i stridens hetta
- Det traditionstyngda rollspelandet
- Det sticker till lite
- Att skriva friform
- Spelvärldar

Så; det är t.om mer jag är intresserad av här än på årets GC. Hade egentligen tänkt att hoppa årets SSK, men det ser ut att bli svårt...

Någon som har några uppbyggliga synpunkter på saker jag borde ta upp i mitt föredrag om spelvärldar?

krank

Mekanurg said:
Någon som har några uppbyggliga synpunkter på saker jag borde ta upp i mitt föredrag om spelvärldar?
Mja, jag är mest intresserad av hur du gör - vad du fokuserar på, hur du konkret arbetar (från vag idé till färdig text), hur du tänker kring spelvärldsfokus (bred spelvärldspresentation där rollpersoner kan vara lite vad som helst vs. lite smalare där rollpersonerna har en fast roll), hur man gör en spelvärld spelbar, hur man skriver en spelvärld som uppmuntrar till och inspirerar till konkreta äventyr och hinder...

Jag har haft god hjälp av det du sade senast vi träffades, så egentligen är jag bara där för att lapa i mig vadhelst du har att säga =)

Sodivra

Champion
krank said:
Jag blev intresserad av:

- Den transformerade mannen
- Som man sår...
- Fönster mot det förgångna
- Skälmarnas furste
- Försvunna barndomsminnen
- Iskallt Inferno
Behöver du spelare till någon av dessa?

...

Jag ska ju spela Mouse Guard med Magnus Edlund, men är det någon som vill spela Resan eller Previous Occupants med mig?

Dilandau

Myrmidon
Jag har anmält mig till Mexican shootout (Vampire) och Another day another dollar (nya Western).

Någon som är intresserad av att haka på och lira?

krank

Det där Mouse Guardspelandet; ville ni ha med mig där eller? I dagsläget har min spelgrupp bokat upp fredagen och söndagen, vad jag förstått. Jag har lördagen fri. Då tänkte jag då ev. spela MG, men i övrigt kolla vilka föreläsningar jag hinner med samt speltesta Null State.

Dilandau

Myrmidon
krank said:
Det där Mouse Guardspelandet; ville ni ha med mig där eller? I dagsläget har min spelgrupp bokat upp fredagen och söndagen, vad jag förstått. Jag har lördagen fri. Då tänkte jag då ev. spela MG, men i övrigt kolla vilka föreläsningar jag hinner med samt speltesta Null State.
Hur i helsike vet man när de olika passen är? Jag fattar ingenting. Finns det något schema någonstans?

krank

Magnus Edlund said:
Hur i helsike vet man när de olika passen är? Jag fattar ingenting. Finns det något schema någonstans?
Jag har inte den blekaste aning...

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag hitta ett mindre schema under anmälan, men annars har jag inte sett något.

Cybot

Mest spelbar
Magnus Edlund said:
Ah. NU finns det ett schema. När föranmälningarna är stängda.
http://anmalan.stockholmsspelkonvent.se/schema/
Så.

1. Vilket Mouseguard pass kör vi?
2. Vem betalar i förväg (Mouse guard alltså, har ju betalat konventsgrejerna)?

Och mer generellt.... När körs de diverse föreläsningarna (är intresserad av Spelvärldar, det tradtionstyngda[...] och Bring it on!)?

P.S: Plockar väl med mig min Munchkin kortlek om det är någon som vill spela en omgång eller två.

Dilandau

Myrmidon
Cybot said:
Magnus Edlund said:
Ah. NU finns det ett schema. När föranmälningarna är stängda.
http://anmalan.stockholmsspelkonvent.se/schema/
Så.

1. Vilket Mouseguard pass kör vi?
2. Vem betalar i förväg (Mouse guard alltså, har ju betalat konventsgrejerna)?

Och mer generellt.... När körs de diverse föreläsningarna (är intresserad av Spelvärldar, det tradtionstyngda[...] och Bring it on!)?

P.S: Plockar väl med mig min Munchkin kortlek om det är någon som vill spela en omgång eller två.
1. Eftersom krank är uppbokat fredag+söndag, så säger jag lördag kl 10-15.

2. Jag har redan pröjsat för ett lag.

Ang. föreläsningarna ... ingen jäkla aning.

Sen undrar jag hur fasen man vet vilket pass man bokat in sig på. När jag bokade fanns inget schema. Orka, liksom.

Arfert

Facit
Själv har jag ingen aning om när jag ska köra Fantasy! än, men det blir väl tydligt snart hoppas jag... annars kör jag när det inte är nåt annat jag vill göra.