Nekromanti STÅLGIGANT

Krille

Super Moderator
Ni som inte gillar stålgiganten...

...ta och leta upp filmen Labyrinth av Jim Henson. Däri finns det faktiskt något stålgigantliknande.

Filmen börjar i någon kalifornisk förort för att sedan raskt susa in i en enorm labyrint, där Sarah blir tvungen att leta sig igenom hela labyrinten på tretton timmar för att rädda sin lillebror undan den hemske trollkungen Jareth.

I vanlig Jim Henson-anda utlovas en hel hög kul dockor, en stor kasse specialeffekter och en kasse sång- och dansnummer. Var dock beredda på att den inte har något större djup, men den är fruktansvärt underhållande och även om den inte har alver och dvärgar så blir man nog tvungen att klassa den som fantasy.

Personligen tycker jag att Chronopia skulle modellerats efter den här filmen istället. Då hade det kunnat bli riktigt härligt skoj.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Vindhand

Myrmidon
Symptomatiska entiteter

Jag tror att folk ogillar stålgiganten mera för att den är ett symptom på den sjukdom som är chronopia än något felaktigt i sig. Stålgiganten passar nog in i C, men C passar inte med de tidigare (eller senare) varianterna av DoD...

Jag skulle dock bli överlycklig om jag aldrig behövde se en Chronopia mot Övriga DoD debatt igen. Kanske skulle man dela forumet i ett Chronopia-forum och ett forum för DoD förutom C?

Nathan

Schattenmeister
Det kanske räcker...

...med att Chronopia-kritikerna slutar uttrycka sig som följer:

den sjukdom som är chronopia

Visst, det är din åsikt, det fattar jag, men hur kul tror du att det är att få spelet man gillar att spela beskrivet som en "sjukdom".

Med detta antyder du, IMHO, att de som spelar spelet också är en "sjukdom", eller att de i alla fall är smittade av något, och mindre värda än de som spelar Ereb Altor.

Det är säkert inte det du menar, men om du nu vill undvika en massa debatter om Chronopia vs Ereb, kanske det är dags att rensa lite i uttrycksfloran, och undvika medvetna provokationer.

N.

Vindhand

Myrmidon
tolka lagom

Visst, det är din åsikt, det fattar jag,

Det var hypotetiskt. Min åsikt om vad en genomsnittlig chronopiahatare tycker...

Jag tycker inte C är en sjukdom eller att:

Med detta antyder du, IMHO, att de som spelar spelet också är en "sjukdom", eller att de i alla fall är smittade av något, och mindre värda än de som spelar Ereb Altor.

Don Kennetho

Warrior
Re: Rogue Mistress

Är det förresten nån som spelat kampanjen "Rogue Mistress" till Stormbringer. Här åker man mellan olika världar med varierande teknologisk utveckling, och är därför riktigt skönt att spänna av med då man blivit less på den gamla standard-fantasyn.

Don Kennetho

Sir Gawyn

Veteran
Re: Symptomatiska entiteter

Håller med dig. De är så pass olika att man inte borde jämföra dem som samma spel...

Blackstorm

Azagthoth

Myrmidon
Nja

Vi diskuterade faktiskt detta inom redaktionen när påtryckningarna för ett DoD-forum blev för stora. Anledningen varför vi inte valde att göra på det viset är att det skulle dela debatten.

Man måste ju inte läsa nästa diskussion kring Chronopia vs Ereb. Låt bli helt enkelt.

/Azagthoth

Vindhand

Myrmidon
Men de är ju så många!

Du har förståss rätt i att man kan låta bli att läsa dem... de är väldigt många och långa dock vilket gör att de tränger ut annan debatt.

Dessutom kommer det bara bli värre, nu kommer man få Ereb vs. Chronopia, Chronopia vs. Riotminds, Ereb vs. Riotminds osv...

Johan K

Gammal & dryg
Är det inte väldans tråkigt att ha en sådan maskin med sig ?? Man skull ju bara frossa i våld om man hade en sådan maskin.
Det enda fördelen som jag skulle tänka mig med en sådan maski´n är att man skull skrmam sina fiender.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Sodivra

Champion
Är den inte till för slagfält/belägringar? [NT]

.

Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Är den inte till för slagfält/belägringar? [NT]

Jo, kanske det...
men ändå. Den finns och är otroligt koboltig !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>