Ja, mörker är en pryl som vi alltid kört med, ingen el och bara små tända stearinljus - det är nice för stämningen. Oftast när man kör så då syns bara just bordet man sitter och spelar vid, allt annat runt omkring förpassas i dunklet och då blir det liksom full fokus på allt som händer just "där".
Musik har man testat några gånger, men man hittar aldrig någon som funkar 100%... Och eftersom samtliga av mina vänner är liksom jag så kallade hårdrockare, så valde man oftast (alltid
) något ur de träsken, och det gick inte en kväll utan att i alla fall någon av oss satt och spelade trummor på knäna ihop med t.ex. Fintrolls dubbeltramp.
Vilket inte är så bra, man skall bli mer engagerad till spelet av stämningsmusik, inte till replokalen. *ler*
Men kan man hitta bra stämningsmusik så är det nice. Jag vet att jag använde mycket av Blackmores Nights när vi spelade - inte för att det är just hårdrock, men det är ju Richie Blackmores sidoprojekt, vilket säger allt.
För den som inte vet vad Blackmroes Night är så säger jag bara, plocka hem massor av deras låtar och lyssna igenom, för det lär passa till allt som är medeltida eller typisk fantasy. (JAG ÄR EN DoD:ARE)... Lorely (eller vad fan den hette) är en låt jag körde typ jämt då Rp i godan ro befann sig i någon lugn stad.
Lorely passar jäkligt bra till lugna tillfällen, eller just värdshusfester, för den svänger underbart i sin melodi!